اخبار داغ :

ارسلان کامکار: آهنگ «خوان آسمانی» به خوبی توسط «پیام عزیزی» اجرا شده است

خوان آسمانی

 «ارسلان کامکار» آهنگساز و تنظیم‌کننده آهنگ «خوان آسمانی» با صدای پیام عزیزی گفت: آهنگ «خوان آسمانی» خود به تنهایی یک اثر هنری فاخر است که به خوبی توسط پیام عزیزی اجرا شده است.
«ارسلان کامکار» آهنگساز و تنظیم‌کننده آهنگ «خوان آسمانی» با صدای «پیام عزیزی» خواننده موسیقی عرفانی کشور، با شعر حضرت مولانا (مولانا جلال‌الدين محمد رومي)، در مورد مراحل ساخت این آهنگ گفت: برای نخستین بار، «پیام عزیزی» پیشنهاد دادند که در حال و هوای ماه مبارک رمضان و بر روی این شعر مولانا آهنگی بسازم؛ من نیز چون علاقمندم که بر روی اشعار شاعران بزرگ ایران که آثارشان سنگین، پرمحتوا و پرمفهوم است؛ کار بکنم، این پیشنهاد ایشان را قبول کردم چون همیشه از کار بر روی اشعار کم‌مایه و کم‌محتوا به شدت پرهیز کرده‌ام، حالا به هر قیمتی که بوده باشد. کار بر روی این شعر مولانا شاعر بزرگ و افتخارآفرین ایرانی را شروع کردم. بعدها متوجه شدم که استاد شجریان این شعر را به صورت آواز اجرا کرده‌اند و نه به صورت تصنیف و از لحاظ موسیقیایی هیچ شباهتی با این آهنگی که بر روی آن کار کرده‌ام ندارد.
وی همچنین گفت: به هر حال، چون استاد شجریان این شعر را با آواز اجرا کرده‌اند و ایشان همیشه جایگاه خاص خود را در موسیقی ایران دارند؛ تصمیم گرفتم که به صورت ویژه، روی این شعر مولانا کار بکنم و از ملودی‌های جذاب استفاده بکنم و تنظیم آن نیز فاخر باشد و من نیز می‌توانم بر روی آن ادعا کنم که به هیچ‌وجه یک آهنگ معمولی نیست؛ بلکه آهنگی است که خود به تنهایی یک اثر هنری فاخر است که به خوبی توسط «پیام عزیزی» اجرا شده است.
کامکار در مورد خصوصیت صدای «پیام عزیزی» گفت: بعد از بارها شنیدن صدای ایشان، متوجه می‌شویم که آهنگ‌ها را به خوبی اجرا کرده‌اند و واقعاً آهنگ‌های کُردی را نیز به نحو احسن و بدون نقص خوانده‌اند. صدای ایشان تحریرهای مخصوص به خود را دارد.
این آهنگساز و نوازنده گروه موسیقی کامکارها در مورد همکاری با «پیام عزیزی» در آلبوم‌‌های «بارگاه»، «سه‌روکی دل» (رئیس دل) و «خورشید مستان» گفت: گروه موسیقی کامکارها برای انتخاب خوانندگان، سختگیری‌های خاص خود را دارد و «پیام عزیزی» اشعار بسیار خوبی از شاعران سرشناس کُرد از جمله؛ وفایی، ملای جزیری، نالی، مولوي كُرد، گوران، مولانا خالد نقشبندي و همچنین اشعار شاعران نامدار ایران همچون؛ مولانا، حافظ، سعدی و سنایی غزنوی را انتخاب کرده بودند.
«ارسلان کامکار» آهنگساز و تنظیم‌کننده آلبوم‌ «بارگاه» در پایان این گفت وگو تأکید کرد: در ادامه کار با «پیام عزیزی» متوجه شدیم که آهنگ‌هایی که بر روی این اشعار شاعران فاخر، ساخته بودیم را واقعاً به خوبی اجرا کرده‌اند و این باعث شد که گروه موسیقی کامکارها در آلبوم‌های دیگری نیز با ایشان همکاری کنیم.