اخبار داغ :

«اشکان لایق» موفق به بورس کامل تحصیلی در مرکز «رویال آکادمی موسیقی لندن» شد

اشکان لایق

موسیقی پارس_شکوفه صادقی: «اشکان لایق» نوازنده پیانو ، موفق به دریافت بورس کامل تحصیلی در رشته‌های نوازندگی پیانو و آهنگ‌سازی در مرکز برجسته ی «رویال آکادمی موسیقی لندن» شد.
«اشکان لایق» که ۲۱ سال دارد، توانست بورس کامل تحصیلی در رشته‌های نوازندگی پیانو و آهنگ‌سازی در «رویال آکادمی موسیقی لندن» دریافت کند.همچنین او به طور همزمان آزمون ورودی «رویال کالج موسیقی لندن» را نیز با موفقیت از سر گذراند.
او که‌ نخستین جوان ایرانی‌ است که در دو مرکز برتر آکادمیک جهان پذیرفته می‌شود، در تهران نزد مدرس برجسته ی پیانو، «آرپینه اسرائیلیان» آموزش دیده است.
«لایق» پس از کسب مقام اول در آزمون بین المللی «باربد» در شیراز، توسط «مارک استیفنسون» به لندن دعوت می‌شود تا در سفارت ایران در انگلیس به مناسبت نوروز ۹۶، کنسرتی اجرا کند.
پس از اجرای موفق در لندن، «مارک استیفنسون» مقدمات شرکت او را در آزمون ورودی «رویال آکادمی» و «رویال کالج» لندن فراهم می‌کند.
«استفنسون» رهبر بریتانیایی ارکستر، در مورد او چنین گفته‌است: «به ندرت رخ می دهد که گذار شما به استعداد جوان و شگرفی چون اشکان لایق بیافتد، شاید یک بار در تمام زندگی تان. خوشوقتی من بود که آموزش و نظارت بر او را در روند پیش از آزمون بر عهده داشته باشم. او این چالش را با سرافرازی کامل از سر گذراند.»
گفتنی‌است که «اشکان لایق» نوازنده پیانو ، موفق به دریافت بورس کامل تحصیلی در رشته‌های نوازندگی پیانو و آهنگ‌سازی در مرکز برجسته ی «رویال آکادمی موسیقی لندن» شد و از ماه سپتامبر ۲۰۱۸ تحصیلات خود را آغاز می‌کند.