اخبار داغ :

برگزاری رویداد وومکس 2018 در اسپانیا

موسیقی پارس_شبنم فتاحی: وومکس (نمایشگاه موسیقی جهان) بزرگ ترین کنفرانس در عرصه موسیقی جهانی می باشد و به عنوان یکی از مهم ترین گردهمایی های بین المللی موسیقی در جهان شناخته می شود. این رویداد از تاریخ 24 تا 28 اکتبر (2 تا 6 آبان ماه) به مدت 5 روز در شهر لاسپالماس اسپانیا برگزار می شود.
ماه اکتبر هر سال، بیش از 2600 حرفه ای از بیش از 90 کشور در این رویداد گرد هم آمده که همین امر، وومکس را به متنوع ترین گردهمایی موسیقی در سراسر جهان تبدیل کرده است.این رویداد طیف گسترده ای از موسیقی های سنتی تا موسیقی های نو را از فرهنگ های مختلف در برمی گیرد.
مدیریت هنری افتتاحیه وومکس این سال، بر عهده «گرمان لوپز» یکی از هنرمندان و موزیسین های مطرح اسپانیا می باشد. این هنرمند برنامه ای با عنوان «موسیقی جزیره» را نیز اجرا خواهد کرد.
همچنین در این رویداد هفت اجرای صحنه ای توسط هنرمندان، و 80 سخن رانی در زمینه های مختلف صورت خواهد گرفت، دیگر گروه ها نیز به اجرای برنامه خود می پردازند.
در این نمایشگاه تجاری وومکس نیز، بیش از 700 شرکت از از 51 کشور جهان از جمله ایران، در بیش از 300 غرفه شرکت خواهند کرد که این بخش، جایی برای مراودات تجاری جامعه بین المللی موسیقی جهان است. این فضا افراد را با اهداف مشترکی همچون توانمندسازی فرهنگ های موسیقی، گرد هم می آورد.
اجرا های وومکس در بخش جشنواره برای مخاطبانی همچون مدیران فستیوال ها و سالن ها، شرکت های فرهنگی و هنری، ناشران، روزنامه نگاران و حرفه های صعنت موسیقی صورت می گیرد.