اخبار داغ :

تور کنسرت های کیهان کلهر آغاز می شود

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده ی برجسته ی کمانچه، از امروز(17 اکتبر) تا سی ام نوامبر در چندین کشور مختلف از جمله بلژیک، سوئد، هلند و پکن به روی صحنه خواهد رفت. تور کنسرت های این نوازنده با همراهی اردال ارزنجان، گروه جاده ی ابریشم و یویوما و همچنین ارکستر اورلاند برگزار خواهد شد.

امشب (25 مهر) که نخستین شب برگزاری این کنسرت ها می باشد، کیهان کلهر اجرایی دونوازی با ساز سه تار در بلژیک به همراه کیا طبسیان خواهد داشت. در تاریخ نوزدهم اکتبر کلهر به همراه اردال ارزنجان در سوئد به روی صحنه خواهد رفت. پس از اجرا در سوئد، همان برنامه در هلند نیز برگزار می شود. اجرای بعدی کیهان کلهر در تاریخ بیست و چهارم اکتبر با همراهی گروه جاده ی ابریشم و یویوما در پکن می باشد. سوم نوامبر نیز اجرایی با همراهی ارکستر اورلاندو به رهبری کالین جاکوبسن خواهد داشت. سرانجام این نوازنده در تاریخ سی نوامبر برابر با نهم آذرماه کارگاه تحلیل موسیقی را در هیستون آمریکا برگزار خواهد کرد.

کیهان کلهر اکنون به هنرمندی بین المللی تبدیل شده است و علت آن همکاری با هنرمندانی از فرهنگ های مختلف می باشد. از جمله هنرمندانی که با کیهان کلهر همکاری داشته اند می توان به اردال ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالیم قاسم اف از جمهوری آذربایجان، بروکلین رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس و گروه سازهای بادی هلند اشاره کرد.