آخرین اخبار : کنسرت گروه شیلر با اجرای قطعات جدید در تهران برگزار می‌شود آلبوم «کابوس سفید» اثری از «اوستا آوا» منتشر شد قلب دنیای «روهان» در بازار موسیقی آلبوم «سی‌وپنچ میلیمتری» منتشر می شود آلبوم موسیقی «دیوار و چین» جدیدترین اثر «على قمصرى» منتشر می‌شود حمایت خوانندگان مطرح موسیقی پاپ از بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران پایان رقابت داغ خوانندگان مطرح موسیقی پاپ در نظرسنجی بهترین قطعه دی ماه «نمیدونم چه جوری» با صدای «زکی شمس آبادی» منتشر شد جدیدترین کنسرت گروه موسیقی «سون» در تهران برگزار می‌شود وضعیت استاد شجریان نسبت به ماه‌های گذشته هیچ تغییری نکرده است

هیچ وقت ادعایی در خوانندگی نداشتم

۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸ موسیقی پاپ کد خبر :25823

موسیقی پارس – پریا حیرتی: سه شنبه ۱۱ آذر ماه، جلسه پرسش و پاسخ آلبوم «اشاران نظر» با حضور میلاد درخشانی، نیما رمضان و رضا تاجبخش در شهرکتاب فرهنگ برگزار شد.

 

میلاد درخشانی به عنوان صاحب اثر بعد از سلام و تشکر از حضور حاضرین درباره آلبوم «اشارات نظر» صحبت کرد. درخشانی گفت: در این آلبوم با سلایق مختلف موسیقی تلفیقی جلو می رویم و استقبال هم شد. کاراکتر های مختلف نوازندگی را داشتم. در ادامه هم ژانرهای متفاوت تری از من می بینید.

 

متاسفانه این روزها، روزهای خوبی برای موسیقی نیست. عزیزانی را از دست دادیم که هر کدام یک اتفاق مهم برای موسیقی بودند. مرگ دردناک است، اما مرگ هنرمند دردناک تر است. چون بودن و یا نبودن هنرمند فرق دارد. این که تفکرش دیگر نباشد دردناک است.

 

آلبوم «اشارات نظر» ۲ ماه از انتشارش می گذرد و نظرات مختلفی راجبش شنیدم. خودم ایرادات و قدرت اثر خودم را می دانم. هر اثری اشکالات خودش را دارد که در گذر زمان برای هنرمند نمایان می شود.

 

نیما رمضان را دعوت کردم چون به تفکری از نوازندگی رسیده است که جاب درستی است و المان های درست را دارد و سبک ها را می شناسد. رضا تاجبخش هم که برای همه آشناست و بخاطر صاحب نظر و آنالیزور بودن در موسیقی این جا حضور دارد. من هم از تجربیات این دو نفر بسیار استفاده کرده ام. هدفمان این است که یک اتفاق خوب برای موسیقی بیوفتد و با تفکر موسیقی را گوش کنیم.

 

رضا تاجبخش گفت: در این سبک فکر کنم «اشارات نظر» اولین آلبوم است. اما من با انتقادات زیادی رو به رو شدم. این تجربه خود نمایی برای میلاد نیست. باید به تفکر و ایده اصلی آلبوم دقت شود. دوست داشتیم از توانایی هایمان استفاده کنیم. من تقریبا ۱۲ – ۱۳ سال است که ملودی های این آلبوم را شنیدم. اما به نظر من این آلبوم در زمان درستی بیرون آمد و همه ما پخته تر شده بودیم. شاید اگر زودتر منتشر می شد به این خوبی نبود. می خواهم به افرادی که در موسیقی یک سو نگر هستند در زمینه موسیقی بگویم همه سبک های موسیقی را تجربه باید کرد. به این نباید فکر کرد که ممکن است ترد شویم. میلاد الان در مسیر درستی قرار گرفته است.

 

بعد از صحبت های درخشانی و تاجبخش پرسش و پاسخ ها آغاز شد.

 

– موفقیت های شما  چقدر به برادرتان مربوط بوده است؟

درخشانی: زندگی با پدرام درخشانی یک افتخار بزرگ است. ایشان استاد من بوده است و همیشه به این موضوع افتخار می کنم. من تجربه موسیقی تلفیقی را در گروه «آویژه» یاد گرفته ام. اگر ایشان نبود من چند پله عقب تر بودم.

 

– شما سه نفر را می توان نسل دوم معرفی کرد که موسیقی تلفیقی را شروع کردید. فعالیت مسبک تلفیقی قبل خودتان را چگونه ارزیابی می کنید؟

درخشانی: اگر آن افراد الان می خواستند دور هم جمع شوند حتما ایده هایشان فرق می کرد. از لحاظ ساز بندی تلفیق شدن مشکلی ندارد. در آویژه هم اتفاقات خوبی افتاد اما آن تفکرات ادامه پیدا نکرد و از بین رفت.

رمضان: سال ۸۲ بهترین سال برای موسیقی بود. هر هفته در سالن فارابی اجراهای بسیار خوبی برگزار می شد و در فرهنگسرای نیاوران هم موزیسین های جهانی اجرا می گذاشتند. اما همه چیز ایستاد. از سال ۸۶-۸۷ هم موسیقی پاپی شکل گرفت که هیچ استانداردی نداشت و افتضاح بود. الان کمی به تعادل رسیده اما هنوز هم افتضاح است.

 

– قطعه «اشارات نظر» را با صدای کس دیگری هم شنیده بودیم. برای این توضیحی دارید؟

تاجبخش: سارا نایینی دوست صمیمی ما است و آن زمان که میلاد این ملودی را ساخت، سارا خواندو قرار نبود که پخش بشود. این برای سارا نایینی اتفاق خوبی بود چون دیده شد. اما نباید گفت که کار دزدی است چون ملودی برای میلاد بود.

 

– ورودتان از نوازندگی به خوانندگی چه دلیلی داشت؟

درخشانی: برای خودم خوب بود. اما نوازندگی هنوز برای من جذاب تر است. من اسم خودم را خواننده نمی ذارم.فقط آن طور که دوست داشتم برای این آلبوم خواندم. در خوانندگی همه چی رو است و برای من جذابیتی ندارد. همین جا هم اعلام می کنم آلبوم بعدی من ۱۰۰% بی کلام است و خیلی زود ضبطش را شروع می کنم.

کنسرتمان هم که خیلی زود شاهدش خواهید بود هم بی کلام است و هم با کلام.

متاسفانه خوانندگی در ایران مسیر درستی را نرفته است و من هیچ وقت نخواهم گفت که خواننده هستم.

 

* گزیده ای از دیگر صحبت های درخشانی، تاجبخش و رمضان

میلاد درخشانی:

– من در این آلبوم خواندم  و این ارتباطش با مخاطب بیشتر است. قبلی ها بی کلام بود اما این بار تجربه خواندن هم داشتم.

– ما فکر می کنیم موسیقی سنتی ما مقدس است و برای همین به ان ارج می دهیم.

– تاریخ انقضا هیچ آلبومی مشخص نیست و اگر ماندگار بود یعنی خوب است.

– خیلی ها در موسیقی دنبال لایک بیشتر بودند، اما من این گونه نبودم.

– نوازندگی رفیع ترین جای موسیقی است.

– بیان اشعار به این شکل را دوست داشتم.

رضا تاجبخش:

– در این آلبوم اتفاق هایی افتاده است که نتیجه سال ها موسیقی گوش دادن است.

نیما رمضان:

– متاسفانه ما امنیت ذهنی و مالی نداریم و نمی توانیم هر ریسکی را برای تولید آلبوم بکنیم.

– افرادی که این روزها موسیقی را گوش می دهند اما نمی شناسند بسیار بی رحم هستند و کوچکترین اشتباه را بزرگ می کنند.

– بهترین اتفاق خلاقیت در لحظه است که میلاد درخشانی، رضا تاجبخش و دارا دارایی این خلاقیت را دارند.

عکس های «شهریار خزایی» را از این نشست شاهد باشید:

اختصاصی موسیقی پارس