اخبار داغ :

شجریان «هوای گریه» را در آمل اجرا کرد

همایون شجریان

موسیقی پارس: دوشنبه ۱۱ بهمن سالن اریکه آریایی آمل میزبان «همایون شجریان» بود. کنسرت «هوای گریه» طی دو سانس به همت موسسه آوای مها و تهیه کنندگی «علی زاهدی» برگزار شد.

«شجریان» و گروه نوازندگان او در حالی به روی صحنه آمدند که هواداران به شکل ایستاده و پرشور آنها را تشویق می کردند. 

در این کنسرت قطعاتی چون «تو کیستی»، «عشق از کجا»، «غریبانه»، «دفتر دل»، «نسیم وصل»، «هوای گریه» و… اجرا شد.

از جمله نکات قابل توجه در این کنسرت سکوت حاکم بر سالن و نظم بسیار زیاد در اجراها بود که به درک فضای سنتی و موسیقی اصیل ایرانی کمک می کرد.

«مرغ سحر» آخرین قطعه ای بود که «همایون شجریان»  به در خواست هواداران در این کنسرت اجرا کرد. هواداران استقبال کم نظیری از این قطعه داشتند و در پایان «شجریان» و گروه ارکسترش در میان تشویق ممتد هواداران صحنه را ترک کردند.

«سینا جهان آبادی» (کمانچه)، «آرین رضایی» (دف، دایره، دندیر)، «پاشا هنجنی» (نی)، «پریچهر خواجه» (قانون)، «میلاد محمدی» (تار)، آئین مشکاتیان (تنبک)، «علی جعفری‌پویان» (ویولن)، «پریسا پیرزاده» (ویولن)، «لعیا اعتمادی» (ویولن آلتو)، «نگار نوراد» (ویلنسل) و «آتنا اشتیاقی» (کنترباس) نوازندگانی بودند که در این کنسرت به هنرنمایی پرداختند.

همچنین «محمد جواد ضرابیان» (آهنگسازی) و «سینا جهان آبادی» (سرپرستی ارکستر) را بر عهده داشتند و «شجریان» را همراهی کردند.

 

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”1334″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”300″ thumbnail_height=”199″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”90″ number_of_columns=”2″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″] 

    دیدگاه های شما

  1. حسین گفت:

    واقعا این جمله خنده دار بود(سکوت حاکم بر سالن و نظم بسیار زیاد در اجراها بود)……….تنها چیزی که نبود همین موضوعات بود…همایون عالی بود ولی فضا پرسروصدا و عوامل اجرایی بسیار ضعیف که حتی از جلو سن هم رفت و آمد میکردن.نحوه لیزر انداختن ها که اصلا در شان موسیقی سنتی نبود….تا به الان خیلی کنسرت رفتیم ولی این ضعیف ترین تیم اجرایی بود که دیدم….که فقط صدای همایون و نوازنده های عزیز این نقص رو پوشاندند