اخبار داغ :

شوک بزرگ جامعه هنری در اواخر سال 95

موسيقى پارس: «افشين يداللهى» ،شاعر و ترانه سراى مطرح ايران،در ٢٥ اسفندماه بر اثر سانحه تصادف جان باخت.
به گزارش موسيقى پارس، وى در راه برگشت از هشتگرد با تريلى تصادف كرده و ضربه مغزى ميشود.
«آرش يداللهى» برادر مرحوم «افشين يداللهى» در پى انتشار خبر فوت اين هنرمند، ضمن تشریح حادثه تصادف بيان كرد: ساعت 5 برای نماز آماده بودم که تلفن زنگ خورد و متوجه شدم که برادرم تصادف کرده است. حوالی ساعت 3 صبح افشین به همراه همسر و برادر همسرش در حال بازگشت از هشتگرد به تهران بودند که مشخص نیست می‌خواستند راننده را تعویض کنند و یا به هر دلیلی در کنار اتوبان ایست داشتند که تریلی حامل شکلات که از تبریز به مقصد مشهد در حرکت بود از پشت به شدت با ماشین آنها برخورد می‌کند.
وی ادامه داد: شدت تصادف به حدی بوده که برادرم در جا ضربه مغزی می‌‌شود و همسر و برادر همسرشان به بیمارستان یاس منتقل می‌شوند. با اینکه از صبح تا به حال جراحی‌های روی آنها صورت گرفته اما متاسفانه تا این لحظه در کما هستند.
یداللهی افزود: از طرفی راننده تریلی نیز به همراه همسر و خواهر همسرش برای زیارت به مشهد می‌رفتند که در حین تصادف به بیرون از ماشین پرتاب می‌شوند که هنوز وضعیت جسمانی آنان نیز مشخص نیست. این اتفاق تنها یک تصادف بوده و هیچ موضوع دیگری مطرح نیست. من از همه دوستداران دکتر یداللهی، هنردوستان و شعر دوستان خواهش می‌کنم که به مطالبی که در فضای مجازی مطرح می‌شود به هیچ وجه توجهی نکنند چرا که همه این موارد از پایه غلط است و این اتفاق تنها یک تصادف مشخص بوده است.
وی بیان کرد: موبایل‌های افشین و همسرش که هر دو له شده بودند نیز در ماشین پیدا شده و تنها می‌توانم بگویم که افشین به دیدار جدش حسین بن علی رفته است و از مردم انتظار دارم که اگر احترامی برای دکتر یداللهی قائل هستند شرایطی ایجاد کنند تا مراسم تشییع در شان ایشان برگزار شود.
«آرش يداللهى» در پایان اظهار داشت: بار دیگر تاکید می‌کنم که افشین با هیچ‌کس مشکلی نداشت و هیچ قتل یا موضوع دیگری در کار نبوده است. از مردم هم می‌خواهم که برای شفای همسر و برادر همسر افشین و همچنین خانواده راننده تریلی دعا کنند.
«بهرام جمالى» ، مديرعامل انجمن موسيقى ايران در پى درگذشت نا به هنگام يداللهى،فوت اين ترانه سرا را تسلیت گفت.
به گزارش موسيقى پارس به نقل روابط عمومی انجمن موسیقی ایران ، «بهرام جمالى» در پى انتشار پیامی، درگذشت «افشين يداللهى» – شاعر و ترانه‌سرا – را به جامعه ادبی و خانواده او تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت او به شرح زير است:
«انا لله و انا الیه راجعون
رحلت دوست مهربان، شاعر و ترانه‌سرای سرشناس کشورمان، مرحوم افشین یداللهی موجبات حزن و اندوه جامعه ادبی بویژه دوست‌داران وی را فراهم آورد.
این ضایعه را به عموم هموطنان عزیز، بویژه جامعه فرهنگ و هنر کشور تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن زنده‌یاد علو درجات، آمرزش و آرامش و برای خانواده محترم ایشان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»
همچنين «عباس سجادى» ، مدیر بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و از دوستان نزديك «افشين يداللهى» ، درخصوص مراسم تشییع و خاک‌سپاری این ترانه‌سرا عنوان كرد: پیکر مرحوم «افشين يداللهى» ساعت ۸:۳۰ روز جمعه ۲۷ اسفندماه از مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.
طبق گفته ى وى، مراسم ترحیم اين هنرمند در روز يكشنبه ٢٩ اسفندماه از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در مسجدجامع شهرک غرب برگزار می‌شود.
گفتنى است «افشين يداللهى» متولد در ۲۱ دی‌ماه ۱۳۴۷ در اصفهان زاده و در تهران بزرگ شد.وى پزشک متخصص اعصاب و روان و از ترانه‌سرایان معروف است.
يداللهى فعالیت‌ حرفه‌ای ترانه‌سرایی خود را از سال ۱۳۷۶ در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. نخستین ترانه‌هاى وى با آهنگسازی «فؤاد حجازي» و «شادمهر عقيلى» به خوانندگی «خشايار اعتمادى» اجرا می‌شد.
او برای تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی ترانه‌هایی سروده و از جمله آثارش در این زمینه ميتوان به ترانه‌های سریال‌های «غريبانه» ، «ميوه ممنوعه» ، «شب دهم»، «مدار صفر درجه» و «معماى شاه» اشاره كرد.
همچنين ، کتاب‌های «روزشمار یک عشق»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب»، «جنون منطقی»، «حرف‌هایی که باید می‌گفتم و… تو باید می‌شنیدی» و «مشتری میکده‌ای بسته» از آثار افشین یداللهی مى باشد كه به جا مانده است.
شايان ذكر است «افشين يداللهى» شاعر و ترانه سراى مطرح كشور، بر اثر سانحه تصادفى در روز ٢٥ اسفندماه، در سن ٤٨ سالگى درگذشت.