اخبار داغ :

موزیک ویدیوی «پاره سنگ» مهدی یراحی حاشیه ساز شد

مهدی یراحی

موسیقی پارس_کیمیا پوراحمد:  ساعاتی است که خبر ممنوع الفعالیت شدن مهدی یراحی، خواننده مطرح پاپ، در شبکه های مجازی دست به دست می شود.
به تازگی دومین قطعه از آلبوم «سه گانه اجتماعی اول» مهدی یراحی به نام «پاره سنگ» با ترانه ی «روزبه بمانی» منتشر شده که کاری متفاوت با قطعاتی است که امروزه در فضای موسیقی پاپ شنیده می شود. پیش از این نیز آهنگ «سرسام» با ترانه ی «مونا برزویی» از این آلبوم اجتماعی منتشر شده بود.
مهدی یراحی از جمله هنرمندانی است که همواره مشکلات مردم و مسائل روز را، هم در آهنگ هایش و هم در کنسرت هایش بیان می کند.
این خواننده ی محبوب در کنسرتی که به تازگی در زادگاهش، شهر اهواز، برگزار کرده بود، با همراهی اعضای گروهش، با کارگران اهوازی همدل شدند و لباس آن ها را بر تن کردند و به روی صحنه رفتند. این حرکت یراحی برای حمایت از اعتراض و درخواست های کارگران فولاد اهواز صورت گرفت.
اما این اولین باری نبود که مهدی یراحی در کنسرت هایش نسبت به مسائل مختلف واکنش نشان می داد. برای مثال در سال 1393، مهدی یراحی و گروهش با ماسک و لباس های گلی در اعتراض به آلودگی هوا و آب خوزستان، در اهواز به روی صحنه رفتند. یراحی قطعه ی «خاک» را هم در اعتراض به مشکلات زادگاهش منتشر کرد.
همچنین حدود دو سال قبل، این خواننده ی خوش ذوق، کنسرت رایگانی را برای حاشیه نشینان تهران در منطقه ی کوره ها ی آجرپزی شمس آباد برگزار کرد که هزاران نفر مخاطب این کنسرت بودند و پس از اتمام برنامه پذیرایی ویژه ای از حضار در این کنسرت شد.
اما این بار، چند روز پس از اجرای زنده ی یراحی در اهواز و انتشار قطعه ی «پاره سنگ»، خبر هایی مبنی بر ممنوع ا لفعالیت شدن او به گوش می رسد.
مهدی یراحی در گفت و گو با روزنامه ی «جام جم» در ارتباط با فعالیت های اجتماعی اش این چنین توضیح داد: «همیشه به ندای قلبم گوش داده ام و تحت تاثیر حال و هوای درونم که ناگزیر بعضی اوقات تحت تاثیر پیرامونم است، به موضوعات و مسائل مختلف می پردازم. البته طبیعتا برای پرداخت و البته عمق بیشتر در موضوعات مختلف با حداکثر تحقیق و تفکر وارد موضوعات مختلف می شوم.»

تا این لحظه و پس از انتشار خبر ممنوع الکاری یراحی، مهدی یراحی و چند تن از
عوامل قطعه ی «پاره سنگ» با به اشتراک گذاشتن قسمتی از این قطعه و نوشتن متن «من آخرین شهید این قبیله ام» نسبت به این خبر واکنش نشان داده اند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران و به گفته ی «مجید فروغی»، مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد، کلیپ منتشر شده «پاره سنگ» در فضای مجازی با کلیپی که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داده، مغایرت دارد و تحریف شده است.
وی همچنین اظهار کرد: « بخشی از شعر منتشر شده در این کلیپ، متفاوت با شعری است که برای درخواست مجوز ارائه شده است. بنابراین کلیپ «پاره سنگ» آن چیزی نیست که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن مجوز داده و غیرمجاز است.»
فروغی در باره ی ممنوع الفعالیت شدن خواننده این اثر توضیح داد:« دفتر موسیقی وزارت ارشاد با آن موسسه‌ای که این کلیپ را منتشر کرده برخورد خواهد کرد و آن‌ها را به دفتر موسیقی احضار می‌کنیم تا توضیحات لازم را به ما بدهند و بعد از آن برای ادامه فعالیت آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.»
وی افزود: «چون درخواست کننده کلیپ «پاره سنگ» موسسه است، دفتر موسیقی با موسسه وارد گفتگو می‌شود و تذکرات لازم را به آن‌ها می‌دهد و پس از آن، برای ادامه روند فعالیت آن‌ها تصمیم می‌گیرد.»