اخبار داغ :

واکنش خوانندگان مطرح موسیقی پاپ به ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه آزادی

موسیقی پارس: خوانندگان مطرحی همچون «رضا صادقی»، «محسن یگانه»، «حمید عسگری» و… اخیرا در صفحه شخصی خود، پست هایی را به اشتراک گذاشته اند و در آن ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه آزادی را مورد نقد قرار داده اند. ورزشگاه آزادی که تنها نامش آزادی است و بانوان این سرزمین اجازه حضور در آن را ندارند. بازی اخیر تیم ملی در مقابل سوریه و حضور بانوان سوری در ورزشگاه آزادی موجب شده است تا مجدد بسیاری از هنرمندان از جمله خوانندگان  به این موضوع بپردازند.

امری که برخی مسئولین معتقدند باید مشکلات را برطرف کرد تا بانوان هم بتوانند در ورزشگاه حضور یابند و عده ای نیز به طور کلی صورت مسئله را پاک می کنند. اما طبیعتا این یک حق طبیعی برای بانوان ایرانی است که اجازه حضور در ورزشگاه و تشویق تیم ملی کشورشان را داشته باشند تا دیگر شاهد حضور بانوان ایرانی با چشمانی اشک بار در بیرون ورزشگاه نباشیم آن هم در حالی که در سوی دیگر، نظاره گر ورود راحت و بی دردسر بانوان دیگر کشورها به ورزشگاه هستیم.

 

«رضا صادقی» در رابطه با ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه آزادی در صفحه شخصی خود نوشت:

«درد ینی تو خاک خودت غریب دیاری

خيلى از اتفاقات بازى ديروز ايران و سوريه ميشد از قبل پيش بينى كرد ، ….. اما بين همه اين اتفاقا غربت بانوان سرزمينم ازهمه درد اور تر بود ..

كه دختران سورى ، سر خوش و شاداب روى سكوها به حمايت كشورشون دوش به دوش مردانشون حاضر بودن اما بانوان ايرانى پشت درهاى ازادى با حسرت به صداى فرياد هم نوعانشون مشغول …. هر مرد موفق زنى نه پشت سر كه كنار و چه بسا جلودار خودش داره . دختر سرزمين من مجبوره با لباس مبدل و هزار ترفند و گريم بياد كه در نهايت جورى مواخذه بشه انگار قتل كرده و ديگرى بياد و با ارامش ، اونقد كه حتى قانون اين سرزمينم فراموش كنه .

به هـر حال نه فقط در اين ماجرا كه خيلى جاها بايد اين نگاه ها اصلاح بشه … دختر من و همه دختران اين سرزمين حق مشاركت در همه شادى ها و اتفاقات بزرگ ملى وطنشون دارن

پ ن : اى كاش اگه منعى بود براى همه بود»

 

همچنین «محسن یگانه» با اشتراک گذاری پست «رضا صادقی» یادآور شد که این صحبت ها حرف حق است.

 

«حمید عسگری» نیز با نگاهی انتقادی به این موضوع نوشت: «گناه دختران سرزمين من چيست؟؟؟؟؟؟؟؟. تبعيض تا چه حد؟؟؟؟؟»