اخبار داغ :

کارگاه ترانه «بابک صحرایی» با حضور «سعید شهروز» برگزار شد

موسیقی پارس: عصر روز پنج شنبه ۱۹ اسفند ماه، کارگاه ترانه «بابک صحرایی» با حضور «سعید شهروز» که مهمان ویژه این برنامه بود، برگزار شد.

در این مراسم ابتدا ترانه سرایان به شعرخوانی پرداختند که در این میان از نقد و نظرات استاد «بابک صحرایی» و «سعید شهروز» نیز بهره مند شدند. سپس سوالات حضار از «سعید شهروز» پرسیده شد که در ادامه می خوانید:
_طی مدت زمان طولانی حدود ۷ سال است که به طور جدی آثاری منتشر نکرده اید، آیا قصد ندارید به دوران اوج خود برگردید؟
در حال حاضر تیراژ آلبوم ها به ۴٠٠هزار رسیده است؛ این موضوع نشان می دهد که با توجه با دانلود های غیرقانونی، دیگر تولید آلبوم برای خواننده و شرکت تهیه کننده آن اثر، سودی ندارد و انتشار آلبوم به
زودی کنار گذاشته می شود. همان طور که شاهد هستید، اکنون اکثر خوانندگان پس از انتشار تک آهنگ، کنسرت برگزار می کنند.
_چه زمانی کنسرت برگزار خواهید کرد؟
تصمیم دارم تا در اردیبهشت سال ۹۶ در روز تولدم، کنسرت برگزار کنم، اما برخی از تهیه کننده ها بهترین روزها را رزرو کرده اند. برای کنسرت هایم یکسری روزها را در نظر می گیرند که مناسب نیست. من اولین کسی بودم که در سالن نمایشگاه کنسرت برگزار کردم، اما اگر یک روز خوب سالن را در اختیار ما قرار ندهند، سعی می کنم تا سالن دیگری را برای برگزاری کنسرت در نظر بگیرم.
_فعالیت موسیقی خود را از چه زمانی آغاز کردید؟
در خانواده ما این موضوع ارثی بود. مادربزرگ و همچنین پدرم صدای خوبی داشتند، که پدرم هنوز هم گاهی میخواند. من از حدود هفت، هشت سالگی در مدرسه یا جمع دوستان می خواندم و از سال ۱۳۶۸ در کلاس های جهاد دانشگاهی شرکت کردم، اما به این نتیجه رسیدم که در موسیقی نمی توان به اصرار و اجبار وارد شد. یعنی اگر موسیقی در وجود یک انسان نباشد، نمی تواند موفق شود.
_اولین کاری که در استودیو ضبط کردید به یاد دارید؟
بله، تولید یک کاری بود که آن را با «بهنام ابطحی» آغاز کرده بودیم.
_زمانی که سر ضبط یکی از پرفروش ترین آلبوم های موسیقی یعنی آلبوم «غزالک» بودید، آیا فکر می کردید تا این حد استقبال شود؟
نه ما فکرش را نمی کردیم که آلبوم در میان مردم شنیده شود و یا جز پرفروش ترین آلبوم ها باشد. واقعا کارها را دلی ساختیم و بر خلاف این روزها، بحث مالی وجود نداشت. یکی از مهمترین دغدغه برای کسانی که آثاری را تولید می کنند این است که چگونه یک کار شنیده شود، از شاخص ترین ویژگی های یک کار خوب این است که عوامل تولید آن با یکدیگر همراه و هم دل باشند.
«صحرایی» افزود: من تجربه همکاری با «سعید شهروز» را داشتم و اولین ترانه هایی که از من منتشر شد، با صدای «سعید شهروز» بوده است.شبی با هم به پارک ساعی رفتیم و تعدادی در حال خواندن یک قطعه بودند و دیدم مردم ترانه مرا زمزمه می کردند. سعید به پیشرفت و رشد خیلی ها کمک کرده است. همچنین زمانی که «شادمهر عقیلی» در دوران اوج فعالیت های موسیقی خود بود، چند ملودی برای «سعید شهروز» ساخت .
«شهروز» بیان داشت: وقتی من به رفاقت های قدیم و زمان حال نگاه میکنم، میبینم که وضعیت گذشته با این روزها زمین تا آسمان فرق دارد. مثلا «شادمهرعقیلی» برای آثار رفیقش خوشحال می شد، یا زنده یاد «ناصر عبداالهی» با همکارانش رفاقت داشت، خاطره ها و شب های زیادی از او را در خاطر دارم. در گذشته افراد با یکدیگر بی ریا وهمدل بودند، اما الان اینطور نیست و رفاقت ها کم شده است و از کار یکدیگر خبر ندارند. قبلا برای یکدیگر نظر می دادیم، سوال می پرسیدیم و هم فکری می کردیم. به هر حال به روز بودن همین است و اصلا شرایط حال حاضر را دوست ندارم. تمام بلیت های کنسرت های من آن زمان خیلی سریع به فروش می رفت و ما در سال های قبل این دوره ها را گذرانده ایم. در گذشته قیمت بلیت جایگاه ویژه پنج هزارتومان و بلیت های صندلی های انتهایی سالن هزارو پانصد تومان بود اما در حال حاضر سالن بسیار گران شده است. در گذشته ارکستر گرانی داشتم که حتی برای تمرین به سختی حاضر می شدند. اما به هر حال اینطور نبود که بخواهیم چرتکه بیاندازیم بلکه به احترام هوادارانی که آلبوم را خریداری کرده بودند، تمام تلاش مان را انجام می دادیم تا در بالاترین سطح و با کیفیتی مناسب کنسرت را برگزار کنیم.
از جمله مهمانان ویژه این برنامه می توان به حضور «پرند زاهدی»، «شهره سلطانی»، «علی مهراد»، «امید حسنی»، «سام نقیبی» و «فرید نظری» اشاره کرد.
گفتنی است در پایان این برنامه، «سعید شهروز» قطعاتی همچون «ابلیس» و «خواب» را با همراهی حضار اجرا کرد.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”1349″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”300″ thumbnail_height=”199″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”90″ number_of_columns=”2″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]