اخبار داغ :

گیتار مشهور دیوید گیلمور به حراج گذاشته شد

موسیقی پارس_شبنم فتاحی: دیوید گیلمور خواننده ترانه نویس و نوازنده انگلیسی، گیتار الکتریک مشهور و سیاه خود را که بسیاری از نوا های خاطره انگیز و ماندگار در تاریخ موسیقی راک را رقم زده، به حراج خواهد گذاشت.

این خواننده بیشتر به سبب حضورش در گروه پراگرسیو راک پینک فلوید به عنوان خواننده و گیتاریست شناخته شده است.

علاوه بر این گیتار، که معروف ترین ساز دیوید گیلمور محسوب می شود، حدود 120 ساز دیگر این هنرمند از جمله فندر استرتوکستر 1954 که خود وی علاقه خاصی نیز به آن دارد به حراج گذاشته خواهد شد.

گیلمور در خصوص گیتار فندر استرتوکستر خود اینگونه توضیح داده که یک ساز فوق العاده بوده و کیفیت این مدل گیتار از آن زمان تا کنون بهتر نشده است؛ وی هنوز هم ترجیج می دهد با این گیتار بنوازد.

این هنرمند که یکی از پنج نوازنده برتر ساز گیتار الکتریک در تمامی دوران محسوب می شود، در مورد هدف خود از به حراج گذاشتن این سازها گفته است که این ساز قطعه بسیاری را برایم به ارمغان آورده است و حالا زمان آن رسیده که دیگران نیز با این ساز ها قطعاتی خلق کنند.
او همچنین اضافه کرد که دوست ندارد این سازها را در ویترین شیشه ای ببیند و ترجیح می دهد آن ها را در دست نوازنده روی صحنه اجرا مشاهده کند.

سوال ایجاد شده این است که آیا کسی با خرید این سازها، دیوید گیلمور می شود، وی در این خصوص اینگونه شرح داده است: «بارها خلاف این تئوری ثابت شده است، این سازها ابزار کار ما هستند، اما فکر می کنم آهنگ ها بیش از اینکه از ساز در بیایند، نتیجه هنر انگشت ها هستند.»

گفتنی است هزینه های جمع آوری شده از این حراجی قرار است به یک موسسه خیریه اهدا شود.