اخبار داغ :

“‎بيانيه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ‎ارشاد اسلامی در خصوص حضور گسترده اصحاب فرهنگ و هنر در مراسم تشییع و تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانى”

موسيقى پارس: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور گسترده اصحاب فرهنگ و هنر در مراسم تشییع و تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانى بيانيه اى صادر كرد.
اين بيانيه را ميخوانيم:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم مبارز و مجاهد نستوه یاور همیشگی معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و یار دیرین مقام معظم رهبری (مدظله)، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، ثلمه ای جبران ناپذیر است.
ایشان که از آغاز دوران جوانی از پایه گذاران و پیشگامان نهضت بیداری ملت و رهایی از ظلم و استبداد ستمشاهی بود، در طول بیش از نیم قرن حضور در صحنه های دشوار و پرفراز و نشیب این مرز و بوم، همواره پناهگاهی امین برای مردم و پشتیبانی مستحکم برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و در تقویت هر دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
اعتقاد و باور قلبی او به اصالت رأی ملت برای تعیین سرنوشت، چهره ای مردم مدار، اطمینان بخش و اعتماد آفرین به او بخشیده بود.
علاوه بر این، دغدغه فرهنگ و توجه جدی به مسائل این حوزه از او شخصیتی فرهنگ مدار ساخته بود که حاصل این نگرش تفسیر قرآن کریم، تالیف ده ها جلدکتاب و آثار ارزشمند دیگری شد که به عنوان میراث گرانقدر آن مرحوم، همچون چراغی در آسمان درخشان فرهنگ و هنر ایران زمین، افروخته خواهد ماند.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تسلیت این ضایعه گرانسنگ به محضر حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، مراجع بزرگوار تقلید و عموم هموطنان، از عموم علاقه مندان به این شخصیت وارسته بویژه اصحاب فرهیخته فرهنگ، هنر و رسانه دعوت به عمل می آورد تا با شرکت گسترده در مراسم تشییع و تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی، بار دیگر حضور متعهدانه و مردم مدارانه قشر فرهیخته این سرزمین، در لحظات سخت و دشوار جامعه ایران اسلامی را به منصه ظهور برسانند و با این یار دیرین انقلاب و نظام برخاسته از آن، وداعی خاطره انگیز داشته باشند.