اخبار داغ :

آخرین اخبار از جزییات سی و سومین جشنواره موسیقی فجر

موسیقی پارس: سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر به ریاست «حمیدرضا نوربخش» از 20 تا 30 دی ماه 1396 در تهران و ۶ سالن (تالار وحدت، رودکی، برج میلاد، سالن ایرانیان، فرهنگسرای نیاوران و برج آزادی) برگزار می شود.

در این دوره از جشنواره بیش از ۹۰ اجرا در قالب ۸۵ گروه شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف ردیف‌‌دستگاهی، ارکسترال، بانوان، نواحی، پاپ، تلفیقی و بین‌الملل روی صحنه خواهند رفت.

در بخش موسیقی پاپ شاهد حضور خوانندگان جوان و پرطرفداری که اخیرا به محبوبیت بالایی دست یافته اند؛ همچون مهدی جهانی، حامد همایون، بهنام بانی، علیرضا طلیسچی، امیرعباس گلاب، «پازل بند» و «ماکان بند» هستیم تا جشنواره بستری جدید برای هنرنمایی نسل تازه ای از خوانندگان باشد.

در بخش موسیقی پاپ می توان به حضور خوانندگانی چون علی زندوکیلی، مهدی یراحی، امید حاجیلی، محمد علیزاده، زانیار خسروی، سینا شعبانخانی، سیروان خسروی، گروه «داماهی» و گروه «بمرانی» که تجربه حضور در جشنواره موسیقی فجر را دارند، اشاره داشت.

اما نکته ای که بیش از هر چیز توجه مخاطبان موسیقی را جلب می کند عدم حضور خوانندگان مطرح و محبوبی است که در این میان می توان به محسن یگانه، بابک جهانبخش،رضا صادقی، بنیامین بهادری، احسان خواجه امیری، رضا یزدانی، حمید عسگری، فریدون آسرایی، محمد اصفهانی،علیرضا عصار، فرزاد فرزین، ، علی لهراسبی، ، میثم ابراهیمی و… اشاره داشت؛ آن هم در حالی که طبق اعلام منابع غیررسمی، دعوت نامه برای هنرمندان ارسال شده است؛ بنابراین امتناع از حضور در بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر از سوی خوانندگان، خود جای تامل دارد.

پیش از این در نشست خبری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر «حمیدرضا نوربخش» در خصوص موسیقی نواحی بیان داشت:

در بخش موسیقی نواحی ۱۲ گروه موسیقی اجرا دارند که دو گروه از این گروه‌ها متعلق به موسیقی بانوان هستند.

وی همچنین در رابطه باهنرمندان خارجی حاضر در جشنواره موسیقی فجر گفت: فرانچسکو کفیسو نوازنده ایتالیایی ساکسیفون، مانوکچه نوازنده زبردست درامز از فرانسه، پرویز شهیدخان از کشور هندوستان، همایون سخی از افغانستان، ارکان اوگور از ترکیه، گروه آی سو از اتریش، ریکاردو ری برو از پرتغال، کوارتت کلنگ از آلمان، تریو سوشان از فرانسه و هنرمندانی از کشورهای چین، صربستان، اسلوونی و سنگال در جشنواره امسال روی صحنه خواهند رفت.

همان طور که اشاره شد ارکان اوگور(نوازنده مطرح باقلاما و گیتار) یکی از هنرمندانی است که در جشنواره موسیقی فجر(روز شنبه 23 دی ماه ساعت 18:30 در تالار وحدت) به روی صحنه خواهد رفت.

اوگور چهره شناخته شده موسیقی در ترکیه است  که بیشتر به دلیل پرداخت به موسیقی فولکلور این کشور و ساخت موسیقی فیلم شناخته می شود.

ارکان اوگور با ترکیبی از ملودی های آشنای ترکی، رنگ آمیزی جدیدی با معیارهای موسیقی جز محلی نگاهی متفاوت در این سبک موسیقی را اجرا می کند.

همچنین استاد همایون سخی نوازنده چیره دست ساز رباب، از دیگر هنرمندانی است  که در جشنواره موسیقی فجر (روزچهارشنبه 27 دی ساعت 18:30 در تالار وحدت) به هنرنمایی و اجرای برنامه می پردازد.

همایون سخی متولد ۱۹۷۶ در شهر کابل می باشد و از ده سالگی نزد پدرش استاد غلام سخی یکی از رباب نوازان بنام کشور افغانستان فراگیری این ساز را شروع کرد. وی از سال ۲۰۰۱ کانون موسیقی دانان افغانستان را جهت رشد و اعتلای موسیقی این کشور در امریکا راه اندازی کرد.

از جمله نکات ویژه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر عدم برگزاری کنسرت در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران است.

همچنین همانند سال گذشته در جدول سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، غلط املایی به چشم می خورد.

به گزارش روابط عمومی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، بلیت فروشی این رویداد از امروز (6 دی ماه) آغاز خواهد شد.

سامانه فروش اینترنتی بلیت اجراهای سی‌وسومین جشنواره‌ موسیقی فجراز طریق دو سایت فروش بلیت به نشانی اینترنتی  iranconcert.com  وwww.3670.ir

صورت می گیرد. 

گفتنی است عنوان اجراها، سانس‌ها، سالن‌های برگزاری کنسرت‌ها و آخرین اخبار این رویداد مهم هنری نیز از سایت جشنواره به نشانی اینترنتی fajrmusicfestival.com قابل دسترسی می باشد. همچنین کانال رسمی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر fadjrmusicfestival @ در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.