اخبار داغ :

آخرین خبرها از وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان

موسیقی پارس: به گزارش خبرگزاری فارس، شهریور ماه سال 94 بود که محمدرضا شجریان در بیمارستان کسرای تهران بستری شد؛ در آن زمان ارزیابی‌های اولیه خبر از بازگشت بیماری سرطان این خواننده موسیقی ایرانی می‌داد تا این‌که فرودین ماه 95 شجریان با انتشار ویدئویی به مناسب عید نوروز، خبر از بازگشت بیماری 15 ساله خود داد. 

شجریان مدتی را برای طی مراحل درمان در آمریکا سپری کرد و در نهایت، شهریورماه سال گذشته به ایران بازگشت و تحت نظر تیم پزشکان داخل کشور قرار گرفت. سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز در بازگشت شجریان به عیادت وی رفت و از سلامت این خواننده خبر داد: «من چند روز پیش ایشان را دیدم و هم‌اکنون در سلامت هستند.»

اما از زمان آغاز این اتفاقات، شایعات بسیاری پیرامون وخامت حال شجریان و به کما رفتن وی منتشر شده؛ شایعاتی که به طور مداوم هم از طرف خانواده و نزدیکان تکذیب شده است. طی روزهای گذشته نیز مجددا اخباری از به کما رفتن این هنرمند منتشر شده و در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

اما حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی و از شاگردان محمدرضا شجریان، طی گفت‌وگویی کوتاه با فارس، اخبار منتشر شده در این باره را بی‌اساس دانست و خبر به کما رفتن خواننده پیشکسوت را تکذیب کرد.  

به نظر می‌رسید ریشه شایعات روزهای گذشته به اتفاقات اخیر شورای عالی خانه موسیقی و تغییر و تحولات آن باز می‌گردد؛ چندی پیش داریوش پیرنیاکان دبیر و سخنگوی خانه موسیقی درباره تغییرات عالی که ریاست آن بر عهده محمدرضا شجریان بود، به خبرگزاری فارس گفته بود: «به دلیل غیبت آقای شجریان در جلسات شورا به‌خاطر شرایط ویژه‌ای که داشته‌اند، مشکلاتی به لحاظ اساسنامه‌ ایجاد می‌شود که بر همین اساس رییس جدید انتخاب خواهد شد» 

چند روز بعد فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر و آهنگساز با انتخاب اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران به عنوان رئیس این شورا انتخاب و جایگزین شجریان شد. شاید این اتفاقات و جابه‌جایی‌های اخیر شرایط را برای شکل‌گیری شایعات پیرامون وضعیت محمدرضا شجریان مهیا کرده است. البته این نکته را هم باید اذعان داشت که همواره پیرامون هنرمندانی که با بیماری‌های خاص مانند سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کنند، شایعاتی مطرح می‌شود.