اخبار داغ :

آلبوم ارکسترال ایرانی «دفتر دل» با صدای امیرحسین طائی منتشر شد

موسیقی پارس: آلبوم ارکسترال «دفتر دل» با صدای امیرحسین طائی در ژانر موسیقی (ملی _ایرانی) منتشر شد.

این اثر دومین آلبوم رسمی این هنرمند جوان است که در سبک موسیقی ملی و ارکسترال فعالیت می‌کند.

طائی درباره دومین آلبوم رسمی خود گفت :«پس از انتشار آلبوم «ره رویا» که هدف اصلی آن زنده کردن بخش مغفول مانده‌ موسیقی ایرانی و تطبیق آن با هارمونی و ارکستراسیون مدرن بود، این مجموعه با نام «دفترِ دل» را تولید و در آن سعی کردم علاوه بر پیشبرد اهداف گذشته یعنی استفاده از هارمونی و ارکستراسیون مدرن، در تنظیم قطعات نیز از فضای تصویری و روایی بیشتری استفاده کنم، همچنین با سایر عوامل این مجموعه تلاش کردیم تا از نهایت ظرفیت موسیقی کلاسیک و جهانی برای بیان موسیقی ملی و اصیل ایرانی استفاده شود.

طائی در ادامه افزود: «در سرایش و انتخاب ترانه‌ها هم در عین حفظ اصالت قدیم از زبان روز و کلام ساده استفاده شده است.»

گفتنی است این آلبوم شامل 9 قطعه به نام‌های دل عاشق، دفتر دل، پیوند، شانه‌ی باد، بداهه نوازی ویولن، چهارمضراب ویولن، شبگرد، ایران و یار است.

امیرحسین طائی آهنگساز و تنظیم کننده این آلبوم بوده که محسن ملاقدیمی به عنوان ترانه سرا و آهنگساز و آرمین تاجبخش به‌عنوان تنظیم کننده وی را همراهی کرده‌اند.

روشنک نوشی و آرمین قیطاسی (فلوت)، حسام صدفی نژاد (ابوا)، فرامرز نیوپور (کلارینت)، امید تاج دوست (باس)، فرهاد قاسمی(تنور)، شرینا رازانی (آلتو و سوپرانو)، امیرحسین طائی،کوشا صرافی گهر و مهدی جوانبخت (ویولن)، امیرحسین طائی، حمید یاسری و پیمان ابوالحسنی (ویولا)، کوشا صرافی گهر و مسعود فیروزی نژاد شیرازی (ویولنسل)، امیرحسین طائی (پیانو و تکنواز ویولن)، علی نراقیان (سازهای کوبه‌ای) نوازندگان این آلبوم می‌باشند و همچنین مهدی وجدانی به‌عنوان مشاور هنری در این آلبوم حضور دارد.

«دفتر دل» دوشنبه ۱۰ خردادماه با حمایت موسسه «آوای گل آهنگ» از تمامی سایت‌های داخلی و بین‌المللی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.