اخبار داغ :

آلبوم جدید «همایون شجریان» با همراهی «سهراب پور ناظری» منتشر شد

موسیقی پارس – فرید توفیقی : سرانجام آلبوم موسيقي «خداوندان اسرار» جديدترين اثر «همايون شجريان» و «سهراب پورناظري» توسط شركت «ايران‌گام» منتشر شد.
به گزارش موسقی پارس، «خداوندان اسرار» اولین اثر از پروژه‌ی «آیینه‌ها» است، این آلبوم در پنج سی‌دی در قالب آلبوم‌های صوتی و تصویری خداوندان اسرار، آیینه‌ها و مستندی با نام «آن سوی آیینه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد منتشر شد.
«خداوندان اسرار» شامل دو بخش است. در بخش اول «ساز و آواز» بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی و در بخش دوم روایتی با نام «رهایی» در سه پرده «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» بر روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ برای علاقه‌مندان عرضه شده است. قطعات این اثر، چندی پیش در کنسرت «آیینه‌ها» در شهرهای مختلف ایران، اروپا و آفریقا اجرا شده است.
در این اثر «آزاد میرزاپور» بربت، «حسین رضایی‌نیا» دف، «همایون نصیری» سازهای کوبه‌ای، «آیین مشکاتیان» کوزه، «محمت اکاتای» سازهای کوبه ای، «آرشاک ساهاکیان» دودوک، «آرین کشیشی» گیتار بیس و «سهراب پورناظری» تنبور نواخته‌اند.
گفتنی است مراحل ضبط آلبوم نیز در کشورهای ایران، ترکیه و آمریکا صورت گرفته است. این آلبوم توسط شركت «ايران‌گام» به مدیریت صدرالدین حسین خانی نیز به صورت رسمی منتشر شد.

منبع: موسیقی پارس