اخبار داغ :

آلبوم موسیقی «صد قدحِ نوش» همزمان با روز سعدی منتشر شد

صد قدح نوش

آلبوم شعر و موسیقی «صد قدحِ نوش» با سه تار نوازی نیما بغدادی و دکلمه خوانی دکتر عباس هدایتی اصل، منتشر شد. این در حالیست که همزمان با نشر اثر، می توان آنرا از طریق سایت ریتمو، بصورت آنلاین و قانونی خریداری کرد.

دکتر عباس هدایتی اصل و نیما بغدادی در همکاری مشترک خود به خوانش و اجرای موسیقی بر صد غزل از سروده های «سعدی شیراز» پرداخته اند که ما حصل آن آلبومی به نام «صد قدحِ نوش» است و «اول دفتر به نام ایزد دانا»، «محبوب سیم اندام سنگین دل»، «ما نیز هم بد نیستیم»، «حکایت پیش جانان»،«چشمان ترک مست»، «دو دوست»، «قطره باران بهاری»، «هوس صحرا»، «چشم من و پروین»، «جمال طلعت»، «سل المصانع»، «وقت بهار»، «باد نوبهاری»، «بوی وصال دوستان»، «ماه دو هفته»، «بار فراق دوستان» و «سرو بوستانی» از جمله صد غزل خوانده شده در این اثرند.

عباس هدایتی اصل متولد 1355 در قزوین، سعدی پژوه و برگزارکننده کلاس های سعدی پژوهی جهت دبیران ادبیات (1395 – 1396) و دارای مدرک ممتاز در خط نستعلیق از انجمن خوشنویسان ایران (1394) است.

نیما بغدادی متولد 1367 در قزوین، کارشناس ارشد موسیقی از دانشگاه آزاد تهران است که فرا گیری ساز سه تار و تار را نزد کمال رضایی و کیوان ساکت گذرانده است. تاسیس گروه موسیقی ایرانی راوسین و برگزاری کنسرت هایی با این گروه، آهنگسازی مجموعه تاتر مینیمال، آلبوم های سرو بلند قامت دوست، قصه رنگ پریده خون سرد و مینیمال هایی برای سه تار-آلبوم هایی برای تکنوازی سه تار و تکنوازی شورانگیز، از جمله فعالیت های این موزیسین جوان است.

شایان ذکر است که آلبوم شعر و موسیقی «صد قدح نوش» با همکاری نیما بغدادی و دکتر عباس هدایتی اصل، منتشر شده و علاقمندان می توانند نسخه اصلی و فیزیکی آن را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه و یا نسبت به خرید آنلاین آن از طریق سایت www.ritmo.ir اقدام نمایند.