اخبار داغ :

آلبوم «هفت جان» اثری از «آرشید آذرین» بصورت همزمان در ایران و فرانسه منتشر شد

موسیقی پارس: «هفت جان» اثری از «آرشید آذرین»، از سوی نشر «هرمس» روانه بازار موسیقی شد. این در حالی است که  آلبوم «هفت جان»، همزمان با ایران در فرانسه نیز به انتشار رسیده است.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی پارس»، «هفت جان»، نام اثری به آهنگسازی و نوازندگی «آرشید آذرین» است که برای تکنوازی پیانو ساخته شده و این هنرمند قطعات آن را به اجرا در آورده است.

بنا بر گفته های «رامین صدیقی»، مدیر نشر «هرمس»، مایه اصلی موسیقی این اثر، تم‌های ملودیک تلفیقی ایران و ارمنستان است با سمت و سو یابی هایی به موسیقی جز، که بداهه‌نوازی هم در آن نقش عمده‌ای دارد و برای نامگذاری این اثر -که برگرفته از نام یکی از قطعات آلبوم است- از «هفت شهر عشق» عطار نیشابوری الهام گرفته شده است.

«آرشید آذرین» نوازنده، خواننده و آهنگساز ایرانی است که حرفه اصلی اش پرتو‌‌شناسی قلب و عروق می باشد. این هنرمند که علاوه بر پزشکی به طور جدی بر پژوهش موسیقی و دیگر شاخه هایش نیز متمرکز است، با هنرمندان و موزیسینهای متعددی همکاری داشته است. وی همچنین پیش از این یک مجموعه کار برای سازهای پرکاشن، کنترباس و پیانو منتشر کرده است.

شایان ذکر است که «آرشید آذرین» با بنیاد «عطار نیشابوری» همکاری می‌کند و علاوه بر آن به طور مستمر در سمپوزیوم‌های پزشکی ایران سخنرانی کرده است و ورکشاپ نیز برگزار می‌کند. «آذرین» بر خلاف سفرهای متعددی که  به ایران داشت؛ اما تا به حال در داخل کشور کنسرتی برگزار نکرده است.

علاقه مندان برای تهیه آلبوم «هفت جان» به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند. همچنین این اثر از طریق سایت «بیپ تونز beeptunes.com» قابل خریداری دیجیتال و دانلود قانونی است.