اخبار داغ :

قطعات آذری را برای موسیقی پاپ تنظیم کرده ایم

موسیقی پارس – مهدی خان محمدی: نشست خبری کنسرت «هاشم اسلامیان» ملقب به آیهان با همراهی گروه ریحان به سرپرستی «حجت مبذول» و باحضور «یاشار آذرتاش» در حالی در تالار وحدت برگزار شد که «میرطاهر مظلومی» بخاطر تاخیر در پرواز به این نشست نرسید.
یاشار آذرتاش – مدیر برنامه گروه ریحان

آخرین کنسرت ما اسفندماه سال گذشته در تالار وحدت برگزار شد. امسال هم به یاری خداوند دومین کنسرت‌مان را در تهران با حرکات فلکور منطقه آذربایجان روز 11 دی‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه خواهیم برد و باید این نوید را بدهم که این برنامه نسبت به سال گذشته متفاوت و خاص‌تر برگزار خواهد شد.

بعد از اینکه کنسرت ارومیه و تهران را پشت سر گذاشتیم و قصد داریم روز ۲۵ دی ماه در سالن نژادفلاح شهر کرج کنسرت خود را برگزار ‌کنیم و پس از آن در شهرستان ارومیه میزبان مخاطبان موسیقی آذربایجان خواهیم بود. این در حالی است که برنامه‌ریزی‌هایی برای برپایی کنسرت‌های خارج از کشور هم انجام شده که به وقت خود اعلام می شود.

 

آیهان – خواننده

در این کنسرت قطعاتی از آلبوم جدیدمان «مارال» را به اضافه قطعات ماندگار آذربایجانی اجرا خواهیم کرد. در این اجرا سعی می‌کنیم قطعاتی را روی صحنه ببریم که برای مردم آشنا هستند. تنظیم قطعات در این کنسرت سبکی متفاوت دارند و سعی کرده‌ایم تنظیم‌ها برای موسیقی پاپ انجام شود.

ما در این کنسرت سلیقه به خرج داده و تلاش کردیم تا بهترین شکل از موسیقی آذربایجانی را ارائه دهیم.

متاسفانه وضعیت موسیقی امروز در کشورمان با بحران مواجه است به همن دلیل من از سازهای سنتی نظیر ناقاره، کمانچه، تار و… در کنسرتم استفاده می‌کنم تا حفظ اصالت کنم. من بخاطر همین تعصب روی سازها مدام با دیگران در حال مشاجره هستم چون نمی‌خواستم یک اثر فاخری که متعلق به موسیقی آذربایجان است خراب شود.

 

حجت مبذول – سرپرست ارکستر و تنظیم کننده

ما در این اجرا از افکت‌های الکترونیکی استفاده کرده تا فضای متفاوتی را برای حضار رقم بزنیم. البته موسیقی آذربایجانی معمولا تم‌های سنتی دربرداشته و این اجرا کمی رو به جلو حرکت خواهد کرد.

 

 

منبع: اختصاصی از موسیقی پارس