اخبار داغ :

اتفاق موسیقی الکترونیک در ایران به وقوع می پیوندد

موسیقی پارس: اولین فستیوال موسیقی الکترونیک تهران ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه جاری در پردیس چهارسو برگزار خواهد شد.

سال های پس از انقلاب برای موسیقی کشور سال های پرفراز و نشیبی بوده است.سال هایی که همیشه دوستداران موسیقی را در انتظار آینده قرار داده و چشم به راه یک اتفاق نو و آینده ای روشن.
عصر موسیقی مجاز پس از انقلاب ابتدا با موسیقی سنتی آغاز شد که به نوعی برای مخاطبان تنها انتخاب و تنها سبک از موسیقی بود.
پس از گذشت چند سال و قوت گرفتن موسیقی لس آنجلسی،موسیقی پاپ به صورت رسمی مجوز دریافت کرد و وارد بازار موسیقی کشور شد.اتفاقی که مخاطبان و جوانان یک نسل را به آینده موسیقی امیدوارتر می کرد.
رفته رفته موسیقی پاپ گام های متنوع و روبه جلویی به سمت سبک های دیگر موسیقی دنیا برداشت و موزیسین های کشور توانستند رگه های جدیدی از سبک های روز موسیقی دنیا را در سایه نام موسیقی پاپ به مخاطبان عرضه کنند.
اما با گذشت سالهای متمادی و پیدایش اتفاقات دیگری در موسیقی ایران و جهان،همچنین افزایش بصیرت مخاطبان موسیقی کشور،موزیسین های هشیار ایرانی توانستند با ارائه سبک هایی نظیر موسیقی رپ،جَز،فیوژن و در نهایت الکترونیک(در انواع شاخه ها نظیر تِرَنس،هاوس،داب استپ و …) نیاز طبیعی مخاطبان موسیقی را فراهم کنند و موسیقی تولید داخلی را حتی به کشورهای صاحب سبک موسیقی صادر نمایند و از رده های بالای این صنعت بهره مند شوند.

اما میان انبوه سبک های موسیقی،موسیقی سبک الکترونیک جایگاه ویژه ای میان جوانان دارد چرا که علاوه بر انبوه خلاقیت های تولید کنندگان این سبک از موسیقی،به شکلی ساده تر و قابل دسترس تر نسبت به سایر سبک های موسیقی قابل تهیه و تولید است و به همین دلیل توانسته در مدتی کوتاه جایگاه ویژه ای در کشورمان بدست آورد.
اما حال زمان آن رسیده که اتفاقی دیگر در این سبک از موسیقی در کشور پدید آید و یک گام دیگر موسیقی ایران را به استاندارهای جهانی نزدیک نماید.اتفاقی که شاید سالیان سال نیاز به وجود آن احساس میشد اما عدم وجود آن همیشه به صورت یک خلاء در موسیقی آزار دهنده بود.
شرکت ندای ملکوت سروشان به عنوان یکی از شرکت های جوان حامی موسیقی در کشور،تصمیم گرفت متولی این اتفاق نو در موسیقی کشور باشد و بدین ترتیب پایه گذار اولین جشنواره موسیقی الکترونیک در کشور شود.جشنواره ای که در ابعاد خیلی بزرگتر هرساله یکی از مهمترین اتفاقات موسیقایی جهان است و مخاطبان بیشماری از سرتاسر جهان را جذب خود میکند.

حمید خسرو بیگی به عنوان ایده پرداز این اتفاق در مصاحبه با رسانه «موسیقی پارس» با ابراز خشنودی از مهیا شدن شرایط برگزاری این فستیوال در کشور اضافه کرد:
“این اولین بار است که این فستیوال در کشور برگزار خواهد شد.اولین باری است که تمامی هنرمندان بزرگ سبک موسیقی الکترونیک کشور در کنار هم قرار میگیرند و به اجرای برنامه میپردازند.
اما این اتفاق یک روزه و یک شبه شکل نگرفته و شرایط آن محیا نشده است.
نزدیک به یکسال پیش این طرح توسط بنده و آقای موذن زاده اردبیلی و دیگر دوستانم در موسسه ندای ملکوت سروشان شکل گرفت و پس از آماده سازی به جناب آقای طالبی (ریاست دفتر موسیقی) ارائه شد و توانست به سرعت نظر ایشان را جلب کند.
ایشان با مساعدت های فراوان سبب اجرای این برنامه را فراهم کردند.برنامه ای که ابتدا قرار بود در سالن برج آزادی برگزار شود اما به دلایلی این اتفاق میشر نشد،پس از آن به مگامال منتقل شد اما در آنجا هم شرایط اجرا محیا نبود.در نتیجه بهترین سالن را برای اجرای این سبک از موسیقی پردیس چهارسو دیدیم که از دست اندرکاران این مجموعه به دلیل تلاش های بی دریغشان کمال تشکر را دارم.
در قدم بعدی از مساعدت های ۱۴ هنرمندی که در این فستیوال مارا همراهی میکنند سپاسگزارم که حامی این اتفاق موسیقایی در کشور بودند.
اما امروز که به شروع بلیت فروشی نزدیک میشویم تنها یک عامل است که باعث بقای این سبک های متنوع از موسیقی میشود آن هم حمایت مخاطبان است که اگر وجود نداشته باشد دیر یا زود با مرگ سبک های مختلف موسیقی مواجه خواهیم شد.
لذا از تمامی علاقه مندان به موسیقی الکترونیک دعوت میکنم با مراجعه به پایگاه اینترنتی ایران کنسرت اقدام به تهیه بلیت برنامه هنرمند مورد علاقه خود نمایند و حمایت خود را از موسیقی الکترونیک ایرانی اعلام نمایند.”

گفتنی است اطلاعات تکمیلی در ارتباط با نام هنرمندان و برنامه های خاص ایشان برای این فستیوال متعاقبا و در قالب نشست های خبری جداگانه از طریق همین رسانه به نظر شما خواهد رسید.
همچنین بلیت فروشی اولین فستیوال موسیقی الکترونیک ایران از روز دوشنبه راس ساعت ۱۴ در پایگاه اینترنتی ایران کنسرت به نشانی اینترنتی www.iranconcert.com آغاز خواهد شد و علاقه مندان میتوانند جهت تهیه بلیت اجرای هنرمند مورد علاقه خود به این پایگاه مراجعه ‌نمایند.