اخبار داغ :

اجرای علیرضا قربانی به همراه اکستر اپرای ونکوور

علیرضا قربانی

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: علیرضا قربانی، خواننده مطرح موسیقی سنتی ایرانی، در روز بیستم ژانویه با همراهی ارکستر اپرای ونکوور به رهبری «لسلی دالا» و گروه کر باخ در تالار اُرفیوم ونکوور به روی صحنه می رود.
در این برنامه قطعاتی از آهنگسازان بزرگ ایرانی همچون «پوئم سمفونی مولانا» اثر هوشنگ کامکار، «ناگهان رستاخیز» اثر احمد پژمان با خواندگی علیرضا قربانی و توسط 150 موزیسین کانادایی اجرا خواهد شد.

این برنامه به تهیه کنندگی محمد فضلالی و همچنین با حضور تالین اوحانیان به عنوان خواننده سوپرانو و ساناز ستوده به عنوان تک نواز پیانو در کنسرت پیانو اثر «امین اله حسین» برگزار می شود. محمد فضلانی مدیریت هنری این برنامه را به عهده دارد.

لسلی دالا، رهبر ارکستر اپرای ونکوور، تبحر و مهارت خاصی در چند ژانر موسیقایی همچون اپرا، موسیقی سمفونیک و آثار کرال و معاصر دارد. وی همچنین رهبری ارکسترهای بزرگ و برجسته ای را همچون ویکتوریا اپرا پسیفیک،‌ اپرای اِدمُنتون، اپرای ساسکاتون، ارکستر سمفونیک تاندر بِی، سمفونی کملوپس و… بر عهده داشته است.

گفتنی است ارکستر اپرای ونکوور در سال 1977 تاسیس شده است و نوازندگان برجسته کانادایی اعضای این ارکستر را تشکیل می دهند که برای دومین بار به اجرای موسیقی ایرانی می پردازد.