اخبار داغ :

اختتامیه سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر برگزار شد

موسیقی پارس: در روز شنبه ۳۰ دی ماه، مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سپس پخش سرود ملی جمهوری اسلامی‌ ایران آغاز شد.
در ادامه تیزری از روند برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، برای حضار پخش شد.
سید عباس سجادی اجرای اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر را بر عهده داشت.
حمیدرضا نوربخش رییس جشنواره موسیقی فجر و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم سخنرانی کردند.
نور بخش در صحبت های خود به موضوعاتی در خصوص جشنواره موسیقی فجر، تاثیر موسیقی، برنامه ریزی و تلاش برای ارتقا سطح کیفی برنامه و… اشاره داشت و سید عباس صالحی نیز در بخشی از سخنرانی خود، در رابطه با اهمیت و پیشینه موسیقی ایرانی، جشنواره موسیقی فجر و… صحبت کرد.در این مراسم به برگزیدگان، جایزه باربد و لوح تقدیر اهدا شد که در ادامه می توانید جزییات آن را بخوانید:
جایزه باربد برای بهترین آهنگسازی موسیقی کلاسیک مشترکاً به کارن کیهانی برای آلبوم «باغ بی‌برگی» و علیرضا مشایخی برای آلبوم «سپکتروم»، لوح تقدیر به پریسا پیرزاده در نوازندگی کلاسیک.
وارطان ساهاکیان، جاوید مجلسی، تقی ضرابی، سیاوش ظهیرالدینی داوری این بخش را به عهده داشتند.
جایزه باربد برای بهترین آهنگسازی موسیقی معاصر بی‌کلام به میلاد درخشانی برای آلبوم «نقطه پرگار».
جایزه باربد برای بهترین خوانندگی در موسیقی معاصر باکلام به علیرضا قربانی برای آلبوم «فروغ».
جایزه باربد برای بهترین آهنگسازی موسیقی معاصر باکلام به کاوه صالحی برای آلبوم «این هم حکایتی‌ است» که گفتنی است نوید افقه، بهداد بابایی، سیامک جهانگیری، مهیار طریحی داوران این بخش بودند.
جایزه باربد برای بهترین خوانندگی در موسیقی معاصر باکلام به علیرضا قربانی برای آلبوم «فروغ».
جایزه باربد برای بهترین آهنگسازی موسیقی تلفیقی باکلام به میلاد درخشانی برای آلبوم «حرف بزن»
و لوح تقدیر به فرزاد میلانی برای آلبوم «نوستالژی‌نامه».
جایزه باربد برای بهترین آهنگسازی در موسیقی تلفیقی بی‌کلام به گلنوش صالحی برای آلبوم «ده تیر».
سیاوش روشن، هومن نامداری، محمدرضا چراغعلی، میثم مروستی، همایون نصیری داوری این بخش را بر عهده داشتند.
جایزه باربد برای بهترین آهنگسازی موسیقی دستگاهی بی‌کلام به قاسم رحیم‌زاده برای آلبوم «آواز رود».
هیات داوران هیچ آهنگسازی را شایسته دریافت جایزه باربد در بخش موسیقی دستگاهی با کلام ندانست و از مجید مولانیا برای آلبوم «در عشق زنده باید» و محمد عشقی برای آلبوم «سرو بالا» تقدیر شد.
جایزه باربد در بخش بهترین خوانندگی موسیقی دستگاهی به تشخیص هیات داوران به اثری تعلق نگرفت و به سالار عقیلی برای آلبوم «میهن» و وحید تاج برای آلبوم «در عشق زنده باید» لوح تقدیر اهدا شد.
داریوش پیرنیاکان، محمدعلی کیانی‌نژاد، بهداد بابایی، مظفر شفیعی، نوید افقه داوران این بخش را تشکیل می دادند.
جایزه باربد برای بهترین ناشر موسیقی به پرده هنر موسیقی (امیرعباس ستایشگر) تعلق گرفت، و به طور مشترک از ایرانگام و پردیس موسیقی معاصر تقدیر شد.
جایزه باربد برای بهترین خواننده موسیقی پاپ به مهدی یراحی برای آلبوم «آینه‌ی قدی» اهدا شد.
رضا صادقی برای آلبوم «یعنی درد»، بهزاد الماسی برای آلبوم «من که خوشبختم»، علی زند وکیلی برای آلبوم «رویای بی‌تکرار» سایر نامزدها در این بخش بودند.
جایزه باربد برای بهترین آهنگسازی موسیقی پاپ نیز به کاوه یغمایی برای آلبوم «ناگهان رفته» هدیه شد و هنرمندان مطرحی همچون؛سیروان خسروی برای آلبوم «آنپلاگد»، مهدی یراحی برای آلبوم «آینه ی قدی»، رضا آریایی برای آلبوم «باغ جنون»، بهزاد الماسی برای آلبوم «من که خوشبختم» دیگر نامزدهای این بخش بودند و داوری آن بر عهده پویا نیک‌پور، محمدرضا چراغعلی، مهران خلیلی و حسین شریفی بود.
سما بابایی، نیوشا مزیدآبادی، علیرضا سعیدی، مهدی شاه‌رضایی، بهزاد حقیقت و سایت «نوا» نیز برگزیدگان بخش رسانه در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بودند.
گفتنی است طی این مراسم از استاد «ابراهیم قادری» خواننده و نوازنده موسیقی کردی و از مقام‌دانان برجسته کردستان و استاد فرج علیپور نوازنده کمانچه و خواننده لرستانی تقدیر شد.
همچنین در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر هنرمندانی همچون؛ لوکاچیارلا نوازنده ایتالیایی، گروه مهتاب به سرپرستی احسان ذبیحی فرد و خوانندگی مجتبی عسگری و ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی به اجرای برنامه پرداختند. سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، هوشنگ کامکار، محمد سریر، فاضل جمشیدی، کارن کیهانی، مهدی یراحی، رضا شایسته، حسین علیشاپور، احسان عبدی پور، میلاد درخشانی، محسن رجب پور، محمدرضا چراغعلی، وحید تاج، داریوش پیرنیاکان، فرج علیپور، علیرضا قربانی، صدرالدین حسین خانی، مهیار علیزاده و… از جمله افراد حاضر در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بودند.