اخبار داغ :

انیو موریکونه جایزه ی «یک عمر دستاورد هنری» را دریافت کرد

انیو موریکونه

موسیقی پارس_شبنم فتاحی: انیو موریکونه آهنگساز، تنظیم کننده و رهبر ارکستر ایتالیایی می باشد. وی در طی پنج دهه برای بیش از 400 اثر سینمایی و تلویزیونی موسیقی نوشته و با کارگردانانی همچون رومن پولانسکی، برناردو برتولوچی، فرانکو رفیرلی، الیور استون و .. همکاری داشته است. از دیگر فعالیت های هنری موریکونه می توان به ساخت 100 قطعه ی کلاسیک و 500 اثر برای موسیقی فیلم و تلویزیون اشاره کرد.
دریافت جایزه ی اسکار در سال 2007 و جایزه آکادمی برای بهترین پارتیتور فیلم «هشت نفرت انگیز» از جمله جوایز وی می باشد. جایزه «یک عمر دستاورد هنری» به سبب آثار درخشان و تاثیر آن بر موسیقیدان های نسل جوان، از سوی جشنواره «ویدیوچیتا» که تازه ترین جشنواره رم محسوب می شود، به «انیو موریکونه» اهدا شد.
این جایزه با همکاری بنیاد پیو و روسلا آنچلتی در روز 27 اکتبر و در دانشگاه ساپینزا رم به این آهنگساز شناخته شده، تعلق گرفت.
فرانچسکو روتلی موسس جشنواره، در این مراسم در خصوص موسیقی متن اینگونه شرح داد: «برای میلیون ها ایتالیایی، شما موسیقی متن زندگی ما هستید و خواهید بود.»
ای.آر رحمان آهنگساز و برنده ی دو جایزه ی آکادمی که در این جشنواره حضور داشت، موریکونه را مورد قدردانی و تشکر قرار داد. انیو موریکونه هنگام دریافت جایزه، ضمن تشکر از کسانی که وی را یاری کرده اند، افزود: «من فقط به وظیفه ی خود در زندگی عمل کرده ام.»
در آخر این مراسم  نیز آثار انیو موریکونه توسط ارکستر سینفونیتا با رهبری پسر وی «آندره موریکونه» اجرا شد و مراسم به پایان رسید.