اخبار داغ :

اولین قطعه رسمی امیر قهرمانی (بیداد) منتشر شد

موسیقی پارس: سال های طلایی موسیقی زیرزمینی را همگان به یاد داریم.زمانی که خوانندگان سبک موسیقی رپ بکی پس از دیگری وارد عرصه میشدند و قطعاتی را در بازار منتشر میکردند.
زمانیکه بازار این سبک از موسیقی به داغ ترین نقطه ممکن رسیده بود و صد البته نه به پختگی امروز اما خوانندگان این نوع از موسیقی در حال بنای شالوده سبکی از موسیقی بودند که امروز عظمت آن بر هیچکس پوشیده نیست و حتی غیر قابل انکار است.

در این بین خوانندگانی مانند سروش لشکری(هیچکس) و یا یاسر بختیاری(یاس) شاید اتفاقات آن روز موسیقی اعتراضی بودند که امروز هم از آن ها به عنوان پدران این موسیقی در ایرانِ بعد از انقلاب یاد می شود.
اما در همان دوران شاید کمتر کسی به تلفیق فکر میکرد و به جز معدود گروه ها و خوانندگانی که به صورت جسته و گریخته کار میکردند،بازار موسیقی کشور از نبود تنوع و تلفیق سبک های موسیقی رنج میبرد.
در آن دوران بود که پدیده ای نو ظهور در موسیقی سبب شد تا مخاطبان موسیقی رپ و هیپ هاپ آن دوران غافلگیر شوند و به سراغ صدایی بروند که در تار و پود موسیقی اعتراضی “دیده و دل” سعی در تلفیق آن سبک خشن از موسیقی با آواز دلنواز ایرانی داشت.چیزی که مخاطبان آن روز موسیقی را به یک باره شگفت زده کرد نتیجه کار بود که بسیار دلنشین و گوش نواز شنیده میشد و به سرعت توانست جایگاه بالایی در فلب مخاطبان را به تسخیر درآورد.
بله! صدا صدایِ “بیداد” بود.خواننده ای که شاید توانست یک شبه ره صد ساله را تنها با یک قطعه طی کند.
اما اکثر اوقات اتفاقت خوب در موسیقی ما دوام ندارند.این نکته بسیار مهمی بود که قدم های بعدی بیداد چه گونه برداشته شود.
قطعات پا برجا،اوج نمایشنامه،سرو چمان و ارغوان به ترتیب گام های بزرگ بعدی بیداد بودند که توانست مخاطبان را در بالاترین حد انتظار نگه دارد و اتفاق موسیقایی مثبت خود را به بهترین نحو ادامه دهد.

اما حالا و پس از سال های سیاه ممنوع الکاری و شاید در انبوه موسیقی های تلفیقی این روز های بازار موسیقی،بیداد آمده تا حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد.
او که نه تنها به سبک قدیم موسیقی خود پایبند است بلکه آمده تا معنای واقعی تلفیق در موسیقی را به همگان نشان دهد،معتقد است این دوران سیاه حتی باعث پختگی بیشتر او در موسیقی شده و شاید امروز حرف او در موسیقی کشور پررنگ تر از قبل حتی شنیده شود.

اولین قطعه از فصل جدید موسیقایی بیداد،”مَرو” نام دارد که خود او این قطعه را آغاز راهی میداند که اتفاقی زیبا را برای مخاطب رقم خواهد زد.

باید منتظر ماند و دید طوفان بیداد،چه گونه در کوچه باغ های موسیقی تلفیقی این روزهایمان خواهد پیچید…

این قطعه با شعری از احمد امیرخلیلی و موسیقی بیداد و به تهیه کنندگی حمید خسرو بیگی هم اکنون توسط نشر ندای ملکوت سروشان آماده پخش شده که میتوانید با گوش جان از رسانه «…..» شنونده باشید.