اخبار داغ :

بودجه ۱۲ میلیاردی ارکسترها برای اجرایی شدن، باید به تصویب مجلس برسد

موسیقی پارس: در پی مذاکرات مدیرعامل بنیاد رودکی با مجموعه وزارت ارشاد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نهایت برای اولین‌بار در قانون بودجه کشور و در ردیف اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بودجه مشخصی «۱۲ میلیارد» برای ارکستر در نظر گرفته شده است.
«علی‌اکبر صفی‌پور» گفت: این خبر که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد، حاصل یک تلاش گروهی است و پیش از این ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران با تهدید روبه‌رو بودند. به گونه ای که یک سال بودجه داشتند و سال دیگر نداشتند؛ از همین رو توانایی پرداخت دستمزد نوازندگان را نداشتند.
وی افزود: وقت زیادی صرف کردیم تا برنامه ارکسترها را به سر و سامان درستی برسانیم. پایداری این طرح به معنای استحکام و دائمی بودن ارکسترها و فعالیت‌های داخلی و بین‌المللی آن‌ها می باشد. تلاش کردیم چارچوب دقیقی برای ارکستر در نظر بگیریم و همه اعضای آن‌ها از یک قرارداد مشخص برخوردار شوند و حق و حقوق و بیمه مشخص داشته باشند.
او همچنین در ادامه اضافه کرد: امیدواریم این بودجه که طبق اعلام وزیر ۱۲ میلیارد تومان است در مجلس تصویب شود و به‌طور کامل به ارکسترها اختصاص پیدا کند و در آینده نیز افزایش یابد و علاوه بر ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی شاهد حضور ارکسترهای دیگر نیز باشیم.
این بودجه میان دو ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی تقسیم نمی شود؛ بلکه برنامه‌ ریزی کرده ایم تا نیروهای داخلی و خارجی را اعزام کنیم البته این امر بسیار هزینه‌بر است. اما زمانی که اعتبار داشته باشیم به‌راحتی می توانیم برنامه‌ هایمان را عملی کنیم.
«صفی پور» به این نکته نیز اشاره داشت که بیمه و دستمزد نوازندگان در زمان معین پرداخت می‌شود که می‌توانید در این‌باره از آن‌ها سوال کنید.
مدیرعامل بنیاد رودکی درباره تالار وحدت این چنین توضیح داد: در حال حاضر تالار وحدت دو مدیر داخلی دارد. بخشی از مسئولیت‌های تالار وحدت نیز به مجموعه معاونت توسعه و برنامه‌ریزی بنیاد رودکی واگذار شده است. بنابراین کسی که می‌خواهد در تالار وحدت برنامه داشته باشد، دیگر به مدیر تالار وحدت مراجعه نمی‌کند.
وی در رابطه با مدیریت تالار وحدت نیز اعلام داشت: عجله‌ای برای این‌که تالار وحدت مدیر اختصاصی داشته باشد، نداریم.اگر به انتخاب فرد مورد برسیم، این کار را انجام خواهیم داد.
وی همچنین یادآور شد: وب‌سایت جدید بنیاد رودکی به زودی راه اندازی و رونمایی خواهد شد و متقاضیان اجرا در تالار وحدت می‌توانند به راحتی رزرو آنلاین انجام دهند.