اخبار داغ :

تاثیر موسیقی در درمان آلزایمر

موسیقی پارس: نشست پژوهشی حوزه روانشناسی موسیقی با حضور پروفسور «رینهار کویز» رییس دپارتمان روانشناسی موسیقی هانور آلمان در موزه موسیقی ایران برگزار شد.
پروفسور«رینهار کویز» در این نشست ضمن ایراد سخنانش اظهار کرد که دانشگاه روانشناسی موسیقی آلمان علاوه بر رشته های هنری در حوزه موسیقی و تیاتر، حوزه های پژوهشی را نیز به شکلی جدی دنبال می کند.
«رینهار کویز» عنوان کرد: شنیدن موسیقی در گام آخر در مغز اتفاق می افتد و مغز اصوات را می شنود و تمیز می کند و ما نیز این مطلب را دریافته ایم که ذهن چگونه موسیقی را می فهمد.
وی افزود: ما اخیرا پژوهش هایی را در دانشگاه روانشناسی موسیقی مورد بررسی قرار داده ایم و به رابطه بین موسیقی با یادآوری خاطرات دوران های مختلف زندگی رسیده ایم، بدین صورت که تحقیقات خود را روی چند بیمار آلزایمری انجام دادیم و ابتدا عکس هایی از دوران کودکی و نوجوانی را به انها نشان دادیم ولی در تشخیص با مشکل مواجه شدند.
اما در یکی از این تحقیقات بر روی یک ملوان مبتلا به سرطان، با پخش موسیقی که از بهترین موسیقی های دوران نوجوانی وی بود؛ خاطرات گذشته بیمار یادآوری شد و با خواندن ترانه، آن زمان را به یاد آورد.
«رینهار کویز» در پایان بیان کرد که مهمترین نتیجه این تحقیقات، دستیابی به این نکته مهم بود که در بازه ۱۵ تا ۲۴ سال، بیشترین خاطرات مرتبط با موسیقی در ذهن ایجاد می گردد.