اخبار داغ :

تقدیر از استاد «انتظامی» درآستانه ۷٠ سالگی

موسیقی پارس: با گردهمایی بسیاری از آهنگسازان و بزرگان موسیقی، از «مجید انتظامی» که بیشتر عمر خود را صرف فعالیت در زمینه موسیقی بی کلام کرده است، تقدیر شد.
در این مراسم اهالی موسیقی و سینما و مدیران فرهنگی از جمله «چکناواران»، «هوشنگ کامکار» و «حسام الدین سراج»، «گوهر خیراندیش» و … حضور داشتند و سخنرانی کردند.

مراسم با پخش بخش‌هایی از فیلم «بوی پیراهن یوسف» آغاز شد و در ادامه «حامی» قطعه‌ای را برای حاضرین اجرا کرد. بعد از آن نوبتِ اهالی موسیقی شد تا درباره‌ استاد مجید انتظامی دقایقی سخنرانی کنند.

«لوریس چکناواریان» به عنوان اولین سخنران گفت: «مجید، خدمت بزرگی به موسیقی و سینمای ایران کرده است. همانطور که میوه از درخت دور نمی‌افتد، خانواده بزرگ انتظامی هم به هنر خدمت کرده‌اند.»
«هوشنگ کامکار» در بخشی از صحبت هایش به این موضوع اشاره داشت که آثار استاد کاملا ایرانی است و هویت ملی دارد. استفاده از تم‌های موسیقی ایرانی نیز در آثار کلاسیک بسیار باارزش است.‌

«محمد باشه‌آهنگر» در سخنان خود، ضمن آرزوی سلامتی برای «عزت‌الله انتظامی»، گفت: «شما حالا دیگر تنها، میوه درخت عزت‌الله انتظامی نیستید بلکه، خود درختی تنومند هستید.»

«محمد سریر» نیز در صحبت هایش چنین عنوان کرد: «با توجه به این مسئله که استاد انتظامی شخصیت ارزشمندی در هنر دارد، مشکل است کسی از زیر سایه پدرش برجسته و مستقل شود. او از درون این سایه برخاست و وجه مستقلی در موسیقی متن فیلم از خود نشان داد.»
در ادامه پس از سخنرانی «سیدرضا میرکریمی» و کامران ملکی»؛ «حمید حامی» قطعه‌ای از سمفونی ایثار را اجرا کرد و پس از اجرای این قطعه گفت: «همیشه زمانی که درباره سابقه‌ من صحبت می‌شود، نام استاد انتظامی در کارنامه‌ام می‌درخشد، متأسفانه استاد ناصر فرهودی از دنیا رفتند و می‌دانم که استاد انتظامی از این موضوع بسیار ناراحت هستند. امیدوارم روح استاد فرهودی قرین رحمت الهی باشد.»

«مجید انتظامی» نیز در پایان مراسم علاوه بر تشکر از همسرش، از «ناصر فرهودی» و سایر هنرمندانی که در این سال‌ها از دست رفته‌اند از جمله «علیرضا خورشیدفر و آندره آرزومانیان» یاد کرد و گفت:‌ «متأسفانه ما هنرمندان حوزه موسیقی را از دست می‌دهیم؛ اما هنوز آن طور که شایسته است از هنرمندان موسیقی تقدیر و تجلیل نمی‌شود. ناصر فرهودی از بزرگان موسیقی بود که به تازگی او را از دست دادیم.»

 

در پایان مراسم نیز کلیپی از تصاویر فیلم های از «کرخه تا راین»، «آژانس شیشه ای»، «بای سیکل ران»، «دوئل»، «بوی پیراهن یوسف» و «روز واقعه» و پس از آن نیز مستند ۱٠٠ دقیقه ای ابوایست که روایتگر زندگی «انتظامی» است، پخش شد.

 

گفتنی است «انتظامی» فرزند بازیگر پیشکسوت ایران «عزت الله انتظامی» می باشد. وی از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۹ است و درسال ۱۳۹۳ نیز به عنوان جهادگر عرصهٔ فرهنگ و هنر، نشان افتخار دریافت کرد.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”1396″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”300″ thumbnail_height=”199″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”90″ number_of_columns=”2″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]