اخبار داغ :

تک‌خوانی زن مفسده نداشته باشد ایراد ندارد

موسیقی پارس:  علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 5 آبان ماه در حاشیه مراسم رونمایی از طرح ترجمه کتاب‌های فارسی به زبان‌های خارجی در جمع خبرنگاران درباره حاشیه‌های ایجاد شده برای  «اپرای عاشورا» چنین گفت : این اپرای موسیقایی سرگذشت یاران امام حسین(ع) و ایشان را از مکه تا کربلا روایت می‌کند آنهم با اشعار ی که پیش از این در تغزیه‌ها شنیده‌ایم .

وی با توضیح اینکه  در ساخت این قطعات وقتی گروه در حال تمرین  هستند هم به شکل جمعی با هم تمرین می کنند و هم باید قطعات را تنها اجرا کنند تا کارگردان به تایید نهایی اثر برسد که دراین میان فردی  غرض‌ورز از تمرین تک خوانی های گروه فیلم گرفته است که همان نیز منتشر شده و شایعه برای این اپرا ایجاد کرده است .

جنتی با تاکید براینکه بسیاری از مراجع تک‌خوانی زن را اگر مفسده نداشته باشد محل ایراد نمی‌دانندگفت : با این حال هیچگونه تک‌خوانی توسط بانوان در این برنامه وجود نداشته است و آنچه که یک رسانه منتشر کرده از تمرین بوده است، ولی با این وجود بر اساس نظر مقام معظم رهبری و تعدادی دیگر از مراجع این است که تک‌خوانی زن اگر مفسده‌انگیز نباشد، ایرادی ندارد. حالا اگر عده‌ای شعرخوانی درباره دو طفل مسلم را مفسده‌انگیز می‌دانند، بحث دیگری است.

منبع: برنا