اخبار داغ :

جزییاتی تازه از فستیوال موسیقی ققنوس

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: فستیوال موسیقی ققنوس از دهم تا چهاردهم شهریور ماه در سالن مجلل هتل اسپیناس پالاس (تهران رویال هال) واقع در منطقه ی سعادت آباد تهران برگزار می شود.

این فستیوال که توسط شرکت فرهنگی هنری ققنوس با مدیریت محمد حسین توتونچیان مهیا شده است، هر شب میزبان دوستداران موسیقی خواهد بود. در هر یک از شب های این فستیوال، خوانندگان و گروه های مطرح موسیقی کشورمان به اجرای زنده می پردازند.

شب اول این فستیوال موسیقی با اجرای شهرام ناظری، خواننده و آهنگساز موسیقی سنتی ایرانی، آغاز خواهد شد. محمد حسین پرنیا(سنتور)، صابرنظرگاهی(تار)، سینا جهان آبادی(کمانچه)، بابک غسالی(عود)، فرهاد جعفری(ساز های کوبه ای) و شهریار ناظری(دف) اعضای گروه مولوی را تشکیل می دهند که در این شب همراه شهرام ناظری به اجرای برنامه خواهند پرداخت. همچنین قطعات ماندگاری از جمله زمستان، پروانه، آهسته که سرمستم، تصنیف کابوکی(کردی)، حلاج، قفل زندان، راست بگو نهان مکن در اولین شب فستیوال توسط ناظری اجرا خواهند شد.

شب دوم این فستیوال به موسیقی پاپ اختصاص داشته و گروه موسیقی هوروش با اجرای گلچینی از قطعات محبوب خود به روی صحنه خواهند رفت. شب سوم فستیوال ققنوس ترکیبی از حال و هوای موسیقی ایرانی و کلاسیک با اجرای گروه موسیقی چارتار می باشد.

گروه موسیقی کامکارها یکی از برجسته ترین گروه های موسیقی کردی در شب چهارم این فستیوال به روی صحنه خواهند رفت. در این شب این گروه موسیقی در دو بخش فارسی و کردی اجرا خواهند داشت. قطعاتی همچون بیابان بیکران، فراق، خانه ام ابریست، به یاد مادر، وره یارم و چندین قطعه از موسیقی کردی توسط گروه کامکارها اجرا خواهند شد. مدیر هنری این گروه هوشنگ کامکار می باشد و اعضای این گروه را بیژن کامکار(خواننده و رباب)، پشنگ کامکار(سنتور)، قشنگ کامکار(سنتور)، ارژنگ کامکار(تنبک)، ارسلان کامکار(خواننده و عود)، اردشیر کامکار(کمانچه)، اردوان کامکار(سنتور)، نیریز کامکار(تار)، هانا کامکار(همخوان و دف)، سهراب کامکار(کوبه ای)، صبا کامکار(همخوان)، مریم ابراهیم پور(همخوان)، امیر ناصر رنجبر(کمانچه) و تارا کامکار(بندیر و تنبک) تشکیل می دهند.

شب پایانی فستیوال موسیقی ققنوس با اجرای سالار عقیلی و مهیار علیزاده برگزار خواهد شد. در این شب علاوه بر آثار خاطره انگیزی از جمله ایران، خوشه چین، وطن، از تنهایی گریه مکن، قطعات جدید ساخته ی مهیار علیزاده نیز همچون بگو کجایی و نظری کن توسط سالار عقیلی اجرا خواهند شد.بهنام ابوالقاسم(پیانو و سرپرست انسامبل)، پدرام فریوسفی(ویلن)، امین غفاری(ویلن آلتو)، پیمان حاتمی(گیتار)، مهیار طهماسبی(ویولنسل)، فرشید پاتینیان(کنترباس)، بهتاش ابولقاسم(پرکاشن) و گروه کر 21 نفری تنال به رهبری میلاد عمرانلو همراه سالار عقیلی به اجرا می پردازند.

جهت تهیه بلیت هریک از شب های این فستیوال موسیقی می توانید به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه نمایید.