اخبار داغ :

حاضرم باز هم با «آریان» کار کنم!

موسیقی پارس: محسن رجب‌پور در تشریح تازه ترین فعالیت های خود گفت: از سال ۶۸ که وارد جریان موسیقی شدم به واژه «گوش شنیداری جامعه» توجه بسیار زیادی داشتم و درباره این واژه بیش از ۱۰ سال است که تحقیق می کنم. بر این مبنا تمام زوایای جامعه شناسی و آسیب شناسی های مربوط به حوزه موسیقی را مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم که مساله گوش شنیداری همه افراد بالای ۱۲ سال و کمتر از ۶۵ سال را شامل می شود زیرا این مخاطبان افرادی هستند که در حوزه کاری ما فعالیت دارند، یعنی با انتخاب خودشان کنسرت می آیند، آلبوم خریداری می کنند و به طور کلی در حوزه موسیقی فعالیت دارند.

مخاطب در موسیقی یک راه تکراری می رود

وی با اشاره به پروژه آموزشی که برای گروه‌های سنی مختلف اجرا می‌کند، افزود: از پنج سال پیش گوش شنیداری جامعه ولو با شیب کم رو به توسعه بوده و مخاطب همواره خواهان شنیدن صدای جدید با یک جریان جدید در موسیقی بوده است. همچنین در این چند سال گوش شنیداری جامعه در یک خط کاملا تکراری رفته است و این بزرگترین علتی بود که احساس کردم باید یک کار متفاوتی صورت بگیرد و به همین منظور خواننده هایی را دسته بندی کردم که گروه اول بین ۱۲ تا ۲۵ سال، گروه دوم ۲۰ تا ۳۵ سال، گروه سوم ۳۰ تا ۴۵ سال و گروه چهارم خوانندگان ۴۰ تا ۶۵ سال را شامل می‌شود.

این تهیه کننده موسیقی گفت: من برای هر یک از گروه های سنی که نام بردم یک یا دو خواننده دارم و غالب این خواننده ها استعدادهای جدیدی در عرصه موسیقی هستند که بیش از دو سال است آنها را آموزش می دهم. من به این خوانندگان جامعه شناسی و مخاطب شناسی حوزه موسیقی را آموزش دادم تا به نقطه ای برسیم که فکر می کنم مخاطب دنبال آنها می گردد. البته فضا مانند روال قبلی کارهای من است به طوری که با این خواننده ها قرارداد مدت‌دار امضا می کنم. به هر ترتیب من برای این خوانندگان برنامه های بلندمدتی دارم و امیدوارم این جریان سازی بتواند به تربیت و اصلاح امور تربیتی طیف جدیدی از خوانندگان و مخاطبان کمک کند.

پیشنهاد یک میلیون تومانی گروه آریان

رجب پور با بیان این نکته که تجربه مدیریت گروه هایی چون «آریان» و بنیامین بهادری به او در ارائه چنین طرحی کمک قابل توجهی کرده است، بیان کرد: من با «آریان» اصلا تجربه تلخی ندارم. ما در فصل آخر کار با این گروه با یک بی انصافی مواجه شدیم زیرا من در هر دوره آنچه به گروه آریان پرداخت کردم از حد معمول هم بیشتر بود. اتفاقا در این مورد هم مدارک دارم. من امروز باز هم می گویم اگر آریانی ها بخواهند دور هم جمع شوند و کاری کنند، من هیچ مشکلی با کار کردن آنها ندارم. اما اعتقاد دارم علی پهلوان کنار پیام صالحی قرار نمی گیرد چون هیچ ربطی به هم ندارند. در حال حاضر هم گروه به دو بخش تقسیم شده که هر کدام از اینها ساز خود را می زنند. گروهی که جناب پیام صالحی مسئول آن است تصور کرد با خراب کردن من می تواند از نردبان آریان بالا برود که فکر می کنم با انتشار آلبوم جدیدش واقعیت هایی برای او مشخص شد. سر من بابت تمام کارهایی که برای آریان انجام دادم، بالاست. ما هر آنچه به آریان پرداخت کردیم حتی چند برابر معمول دستمزدها بوده است. وقتی آریانی پیش من آمدند می خواستند آلبوم خود را با یک میلیون تومان واگذار کنند، اما بابت همان آلبوم ۲۹ میلیون تومان دریافت کردند.

مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری در بخش دیگری از صحبت های خود به ماجرای مجوز نداشتن تعدادی از خوانندگان به اصطلاح زیر زمینی اشاره کرد و گفت: من معتقدم در حوزه فرهنگ باید یک آشتی ملی اعلام شود و یک جایی از تقصیرات جوانانی که دانسته یا غالبا نادانسته کار غیر اصولی انجام دادند، گذشت کرد البته باید آنها بدانند که در چه مسیری باید گام بردارند و در گذشته چه اشتباهاتی انجام داده‌اند.

وی در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد:  بیش از بیست سال است که شرایط اداری صدور مجوزهای موسیقی نه تنها بهتر شده بلکه بدتر هم شده است. متاسفانه به جای اینکه تکنولوژی و سرعت داده های اینترنتی به ما کمک کند که کارهای خود را راحت تر انجام دهیم شرایط دست و پاگیرتر هم شده است. به همین جهت ما در مجمع صنفی خودمان پیشنهادهایی داریم که می تواند در تسریع روند صدور مجوز کمک قابل توجهی کند. به طور حتم در روزهای آینده پیرامون این موضوع طرح ها و پیشنهاداتی ارائه می شود که می تواند راهگشای خوبی در حوزه اجراهای زنده و آلبوم های موسیقایی باشد.

منبع: مهر