اخبار داغ :

دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی فجر از ابتدای سال ۹۶ در محلی معین اسقرار می یابند

موسیقی پارس: انتقادات از نحوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر در چند سال اخیر همواره وجود داشته است؛ این نقدها در آستانه آغاز سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز همچنان ادامه دارد. یکی از این نقد ها که در فضای مجازی بوده است، می توان به پویش «گواهی دست چپ» اشاره کرد که اعتراض شان را در قالب یک نامه و با ۷٠٠ امضا، به دست وزیر ارشاد رساندند.
«مرادخانی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که مامور رسیدگی به این موضوع شده بود؛ وعده اش را عملی کرد و دیدار بین «فرزاد طالبی» مدیر کل دفتر موسیقی، «حسین سروی» معاون او، «علی قمصری»، «میدیا فرج نژاد» و «سید مهدی قادری» سه تن از نمایندگان منتقدین، شکل گرفت.
در این جلسه منتقدان پیرامون شکل گیری کمپین «گواهی دست چپ» و نامه سرگشاده شان توضیحاتی را ارائه دادند؛ سپس از تغییر شیوه مدیریت جشنواره و رویکرد آن به سمت موسیقی تجاری گلایه کردند. «سید مهدی قادری» معتقد بود که عدم وجود اساسنامه، موجب اتخاذ تصمیمات سلیقه ای شده است و جشنواره باید سیاست گذاری واحدی داشته باشد؛ وی بر تشکیل دبیرخانه دائمی نیز تاکید داشت.
«فرزاد طالبی» نیز در پاسخ به موضوعات اشاره شده عنوان کرد که تصمیم واگذاری جشنواره ها به نهادهای صنفی، جزء سیاست کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای خصوصی شدن برخی امور دولتی، محسوب می شود.
وی در خصوص اعتراضات به داوری جایزه باربد در جشنواره سال گذشته نیز افزود: اگر منتقدان اعتراضی دارند می توانند با معرفی یک نماینده اسناد را ببینند.
مدیر کل دفتر موسیقی همچنین معتقد بود که راه حل این مشکلات، تهیه و تدوین اساسنامه جشنواره موسیقی فجر، جهت تعیین اهداف و سیاست گذاری های آن است و این امر مدتی است که در دستور کار دفتر موسیقی قرار گرفته است و طبق برنامه ریزی ها پیش نویس آن تا پایان سال جاری تهیه می شود و برای تصویب نهایی در اختیار اهالی موسیقی قرار میگیرد.
وی همچنین خبر از تشکیل دبیرخانه دائمی برای جشنواره موسیقی داد که قرار است از ابتدای سال ۹۶ در محلی معین استقرار یابند.
از جمله مواردی که «طالبی» راجع به آن صحبت کرد مسئله پرداخت جشنواره به گروه ها بود، وی گفت: امسال برای حل این مسئله اقداماتی انجام شده است که امید داریم نگرانی ها رفع شود.
همچنین «طالبی» در ادامه صحبت هایش اعلام کرد که حذف شورای کارشناسی آثار بی کلام از هفته جاری اجرایی شده است.