اخبار داغ :

آلبوم «عاشق می شویم» منتشر می شود

موسیقی پارس – مهدی خان محمدی: «عاشق می شویم» دومین همکاری پیمان سلطانی و سالار عقیلی پس از تصنیف جاودانه ی ملی میهنی «ایران جوان وطنم» همین هفته منشتر می شود.
«عاشق می شویم» مجموعه ای عاشقانه است متشکل از 11 ترک، که از این میان 4 ترک، 4 تصنیف این آلبوم را تشکیل می دهند. «عاشق»، «معشوق»، «آتش دل» و «عاشق مشو» نام این تصنیف ها است که اشعار آنها به ترتیب از غلامرضا سلیمانی، ضیاالدین ناظم پور، پژمان بختیاری و رضا ثابتی است. دو تصنیف اول به طور کامل متعلق به پیمان سلطانی است و در ساخت دو تصنیف «آتش دل» و «عاشق مشو» از دو ملودی قدیمی استفاده شده است و بر روی آنها آهنگسازی و تنظیم مجدد صورت گرفته است. ملودی اولیه «آتش دل» متعلق به مرتضی نی داوود است و محمود ذوالفنون هم صاحب ملودی دوم «عاشق مشو» است. دو تصنیف اول این آلبوم در بیات اصفهان ساخته شده و «آتش دل» و «عاشق مشو» هم به ترتیب در «شور» و دشتی» ساخته شده اند.
بقیه قطعات این آلبوم علاوه بر یک ساز و آواز با شعری از حافظ، اجرای واریاسیون های سازی متعددی براساس تصنیف عاشق و تصنیف معشوق است که توسط تار، عود، کمانچه و قیچک نواخته شده اند.
ساعد مشکی گرافیست شناخته شده کشورمان، طراحی جلد این آلبوم را به عهده داشته است.
گفتنی است مراسم رونمایی از این آلبوم در آمفی تئاتر موسسه ی بهاران مدرسه ی تخصصی ادبیات واقع در تهران آدرس یک: میدان فاطمی، خیابان جویبار، کوچه نوربخش، پلاک 21 ساعت 17 آدرس دو: خیابان ولی عصر، بالاتر از زرتشت، کوچه نوربخش، پلاک 21 ساعت 17 تلفن 88944906-88892228 برگزار می شود.
آلبوم عاشق می شویم توسط موسسه جامه دران و با حمایت معنوی کمیته ملی ایکوم ایران منتشر شده است.