اخبار داغ :

«دُر آهنگِ» ده آهنگ منتشر شد

موسيقى پارس: كتاب «ده آهنگ برای سنتور» به نام «دُر آهنگ» بر اساس ده آهنگ از آثار اساتيد ویولن، تار ، سه تار، قانون و نى برای سنتور منتشر شد.
اين اثر كه نت نگاشته هایش برای دیگر سازهای ایرانی نیز مورد استفاده و مفید است؛ با آوانگارى «محمود بامداد» به چاپ رسيد، حاوی ده قطعه ضربی برگزیده از ده استاد سرشناس موسيقى يعنى «على تجويدى »، «رضا محجوبى» ، «اسدالله ملك» و «پرويز ياحقى» از نوازندگان برجسته ويولن ، «فرهنگ شريف» و «جليل شهناز» از هنرمندان در عرصه نواختن تار ، «احمد عبادى» و «ارسلان درگاهى» از اساتيد سه تار ، «حسن كسايى» استاد نى و «سيمين آقارضى» استاد قانون در دستگاه شور، آواز ابوعطا و آواز دشتی مى باشد و به‌صورت تک‌نوازی و بداهه‌نوازی اجرا شده‌اند.
در این اثر براى نخستين بار، آوانگاری و برای ساز سنتور تنظیم شده است.
‎در توضیح این کتاب چنين نوشته شده است: «بسیاری از قطعات کنونی که با سازهای ایرانی اجرا می‌شوند کمتر تعلقی به شیوۀ ملودی‌پردازی ایرانی دارند و صرف اجرای قطعه‌ای با یک ساز ایرانی نمی‌توان گفت موسیقی ایرانی اجرا می‌شود. در شرایط کنونی، برای آشنایی بیشتر هنرجویانی که با نحوۀ نوازندگی مبتنی بر تک‌نوازی و بداهه‌نوازی و نغمه‌سازی استادان برجستۀ موسیقی دستگاهی آشنایی کمی دارند، نت‌نگاری قطعات و نواخته‌های ایشان به‌منظور اجرای آنها بسیار مفید و راهنما و راهگشاست.»‌