اخبار داغ :

رای جوان های موسیقی را ارزش قائل شوید تا آینده را بسازند

موسیقی پارس – مهدی خان محمدی: استاد «حسین علیزاده» است که این روزهای خود در جایگاه استادی است. چه جالب است که این روزها در جشنواره موسیقی جوان استاد و شاگرد که هردو امروز از اساتید مسلم موسیقی ایرانی در ساز تار هستند در کنار یکدیگر داوری می کنند.

 

«هوشنگ ظریف» عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز تار گفت: تمام کسانی که در مرحله نهایی بخش تار در جشنواره موسیقی جوان نواختند از قبل توسط یک هیئت انتخاب گزینش شده بودند و با توجه به اجراهایی که من از این شرکت کنندگان دیدم می گویم انتخاب هایشان درست بوده است.

 

وی ادامه افزود: خدا را شاهد می گیرم وقتی این بچه ها به روی سن می آمدند و به زیبایی شروع به اجرا می کردند دلم برایشان می سوخت که آیا از این استعدادها در آینده حمایت می شود یا اینکه این ها نیز باید بعد از چند صباحی شغل دیگری در پیش بگیرند.

 

این عضو هیئت داوران در ادامه تصریح کرد: بسیاری از کسانی که، در هنرستان موسیقی، پیش از انقلاب شاگرد من بودند بعدها جزو بزرگان موسیقی ما شدند که برای نمونه می توانم به «حسین علیزاده» اشاره کنم. در این نسل جدید هم استعدادهای خوبی می بینم و امیدوارم این ها هم بتوانند راه شان را به خوبی ادامه بدهند.

 

ظریف در ادامه عنوان کرد: خاطرم هست وقتی خودم در کلاس دهم هنرستان موسیقی تحصیل می کردم هر وقت مهمان خارجی داشتیم استاد «روح الله خالقی» به من می گفتند تا برایشان بنوازم؛ یک روز فردی فرانسوی به هنرستان آمد و اجرای من را ضبط کرد؛ وقتی سال ها بعد به فرانسه رفتم پشت ویترین مغازه ای یک صفحه موسیقی با عکس من و استاد «حسن کسایی» و استاد «علی اصغر بهاری» دیدم. این صفحه را خریدم و دیدم همان اجرای هنرستان است که در کلاس دهم هنرستان اجرا کرده بودم.

 

این استاد تارنوازی ادامه داد: در زمان ما برای امثال من ارزش قائل شدند تا موفق شدیم راهی را طی کنیم امیدوارم به این بچه ها نیز کمک شود و برایشان ارزش قائل شوند تا آینده را بسازند.

 

 

 

 

منبع: اختصاصی از موسیقی پارس