اخبار داغ :

رحیم شهریاری در تالار وحدت روی صحنه رفت

موسیقی پارس: تالار وحدت تهران پنجشنبه شب ۳۰ اردیبهشت ماه میزبان طرفداران موسیقی آذربایجانی در کنسرت موسیقی رحیم شهریاری بود.

 

 

در ابتدای این برنامه که ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت تهران برگزار شد، رحیم شهریاری به سبک و سیاق این چند ماه کنسرت هایش قطعاتی منتخب از آلبوم های قبلی خود را که عمدتا از فضای ریتیمیک برخوردار بود در قالب چند قطعه باهم ترکیب شده اجرا کرد که با توجه به حال و هوای شاد قطعات، این بخش با استقبال خوب مخاطبان سالن همراه بود.

این خواننده تبریزی بعد از اجرای این قطعات بود که خطاب به تماشاگران تالار وحدت به زبان فارسی گفت: مطمئن باشید این آخرین کنسرت ما در تهران نخواهد بود چرا که به لطف و محبت دوستان کنسرت ما در دهم خرداد نیز میزبان شما عزیزان خواهد بود. باز هم خدا را شکر می کنم که امشب در بین شما تماشاگران فارسی زبان کمتر وجود دارد و من می توانم بیشتر از همیشه با زبان مادری ام صحبت کنم و قطعاتی را اجرا کنم. البته دوستان فارسی زبان من بدانند که شما حتما ریشه ترکی دارید اما خبر ندارید. به هر صورت می دانم که حتما با خودتان مترجم آوردید تا بدانید امشب قرار است برای شما چه برنامه های را اجرا کنیم. ضمن اینکه اگر مترجم هم ندارید ایرادی ندارد چرا که اساسا موسیقی آذربایجان اصلا مترجم نمی خواهد.

شهریاری در بخش دیگری از این برنامه که به همت موسسه «آوای دوران» به تهیه کنندگی رسول ترابی برگزار شد، قطعه «علی بالا» را اجرا کرد که این قطعه به دلیل فضای نوستالژیکی که برای آذری زبان ها دارد مورد استقبال قرار گرفت.

شهریاری قبل از اجرای این قطعه در حالیکه مدام با مخاطبان در تالار شوخی کرده و سعی داشت مخاطبان را با خود همراه کند، بیان کرد: مدتی قبل که تصمیم گرفتم این قطعه را در برنامه های زنده اجرا کنم از این طرف و آن طرف نویزهای منفی می آمد که همگی آنها دال بر این نکته داشت که اگر این قطعه را بخوانم بایکوت می شوم. من هم با توجه به این نویزهای منفی بود که دائم پیش خودم فکر می کردم: «من این قطعه را می خوانم یا بایکوت می شوم یا نمی شوم» که خوشبختانه دیدم اصلا اینطور نشد و وقتی برای اولین قطعه «علی بالا» را در واشنگتن دی سی خواندم دیدم که حدس دوم من درست از آب درآمد و من با مشکلی مواجه نشدم و امشب بسیار خوشحالم که با کمک دوستان می توانم با این قطعه و سایر ملودی ها در خدمت  شما باشم.

سرپرست گروه «آراز» در ادامه این کنسرت مطابق کنسرت های قبلی خود با حال و هوای بسیار هیجان انگیز به تشویق تیم تراکتورسازی تبریز پرداخت و حین این تشویق ها بود که ماجرا را به سمت صفحات مجازی خود و ترغیب مخاطبان برای عضویت در صفحه شخصی اش کشاند.

این نوازنده و خواننده به شوخی خطاب به طرفدارانش  گفت: اگر من را در صفحه اینستاگرام فالو نکنید من تصور می کنم موسیقی آذربایجان را محکوم می کنید و بدانید اگر تعداد دنبال کنندگان این صفحه به یک میلیون نفر برسد من قول می دهم دوباره در این تالار مجلل چهار شب دیگر کنسرت بگذارم.

شهریاری بعد از این صحبت ها بود که به سراغ اجرای قطعه های قدیمی، فولکلور و پرطرفدار موسیقی آذربایجان رفت که این بخش از کنسرت به شدت با استقبال مخاطبان روبه رو شد. این در حالی است که شوخی وی با نوازندگان برای خوانش قطعات، لحظات شادی آوری را برای مخاطبان فراهم کرد به طوری که وی در واکنش به نوازندگانی که سرماخوردگی را بهانه ای برای بد خواندن عنوان می کردند با زبان آذری، خوردن غذای ماهی در ظهر روز کنسرت را بهانه ای برای بد خواندن نوازندگان توصیف می کرد.

وی بعد از اجرای قطعاتی چون «ساری گیلن»، «حیدربابا»، «اولماز، اولماز»، «آیرلیق»، «مشدی عباد» خطاب به حاظران در سالن گفت: تمام ملودی های جدید موسیقی آذربایجان که توسط  من و بسیاری از خوانندگان مختلف اجرا می شوند جذاب و دلنشین هستند اما به اعتقاد من هیچکدام به زیبایی ملودی های قدیمی نیستند. من امشب بسیار خوشحالم که بعد از چندین سال تالار وحدت بازهم مملو از تماشاگرانی شده که به عشق موسیقی آذربایجان به این تالار مجلل امدند. به هرحال امیدوارم با شنیدن برخی از این ملودی ها از جمله «آیرلیق» گریه نکرده باشید چرا که همین چند پیش که در سن خوزه این قطعه را می خواند تقریبا پنجاه درصد سالن گریه می کردند.

شهریاری بعد از اجرای چند قطعه دیگر که با همراهی گروه حرکات آیینی تعدادی از هنرمندان نوجوان همراه بود، چند ثانیه ای صحنه را ترک کرد و بعد از تعویض لباس خود که این بار شبیه لباس های آیینی منطقه آذربایجان بود آثار دیگری از موسیقی های قدیمی منطقه آذربایجان را برای مخاطبان اجرا کرد.

وی در حین اجرای قطعه جدید «میدان عشق» که همزمان با پخش کلیپ آن اجرا شد خطاب به طرفدارنش گفت: معمولا برخی از خوانندگان در اجرای چنین قطعاتی که همراه با کلیپ است، لب خوانی می کنند اما من امروز با همراهی گروه ارکستر می خواهم تلاش کنم که لب خوانی نکنم و همراه با پخش قطعه آن را برای شما اجرا کنم که امیدوارم مورد پسند شما قرار بگیرد.

شهریاری در بخش پایانی کنسرت ضمن تقدیر و تشکرهای مرسوم کنسرت ها از راهنمایان فرهنگی تالار وحدت نیز تشکر کرد و گفت: وقتی می بینیم کمتر از پنج راهنمای فرهنگی برای نظم بخشیدن به تالار وجود دارد، خوشحال می شوم پون این اتفاق نشان دهنده مدنیت و احترام شما عزیزان به قوانین است که جا دارد به جهت رعایت این مساله از همه شما قدردانی کنم.

 

منبع: مهر