اخبار داغ :

رقص دايره»به ياد نوازنده سرشناس ويولن اجرا ميشود

موسيقى پارس: يكى از قطعات گروه كُر فلوت تهران كه قرار است در اولین روز جشنواره روی صحنه برود، «رقص دایره» است که به مناسبت سالگرد درگذشت «حشمت سنجرى»، نوازنده سرشناس ویلن اجرا میشود.
گروه كُر فلوت ايران به سرپرستى «فيروزه نوايى»و رهبرى «سعيد تقدسى» كه در سال ١٣٩٤ به رسميت ثبت شد و آغاز به فعاليت كرد، شامل چهار ساز از خانواده فلوت است: پيكولو،فلوت، فلوت آلتو و فلوت باس ميباشد.
سرپرست کُر فلوت تهران درخصوص قطعاتی که در جشنواره اجرا خواهند کرد گفت: «یکی از قطعات ما «رقص دایره» است که قصد داریم آن را به مناسبت سالگرد حشمت سنجری، رهبر ارکستر و نوازنده ویلن که ١٤ دی١٣٧٣ درگذشت اجرا کنیم.
او در مورد سایر قطعات افزود:ما در مجموع 10 قطعه اجرا خواهیم کرد. از جمله «سمفونی 40 موتزارت»، قطعه‌ای از توماسو آلبینونی آهنگساز ایتالیایی در سبک باروک و قطعه‌ای از یوهان اشتراوس موسیقیدان اتریشی.
وى ادامه داد : این اولین حضور گروه کُر فلوت تهران در جشنواره موسیقی فجر است اما من پیش از این سه مرتبه به تنهایی در این رویداد موسیقایی شرکت کرده‌ام.
او در مورد اجرا در تالار رودکى گفت:چون پیش از این چندین بار در این سالن روی صحنه رفته‌ایم ترجیح‌مان این بود که این بار به بهانه جشنواره در سالنی بزرگتر هم چون تالار وحدت اجرا داشته باشیم. با توجه به این که تمام بلیت‌های کنسرت ما طی سه روز اول به فروش رسید، قطعا می‌توانستیم در مکانی بزرگتر هم روی صحنه برویم اما تشخیص برگزارکنندگان این گونه بود.
نوائی در مورد اجراى آتی کُر فلوت تهران گفت: 31 فروردین و اول اردیبهشت در تهران کنسرت خواهیم داشت.
وى درمورد تعداد اعضاى گروه گفت : فلوت تهران 56 عضو رسمی دارد که هر بار تعدادی از آن‌ها روی صحنه می‌روند. این بار نیز مخاطبان شاهد اجرای 40 نفر از اعضای این گروه خواهند بود. آن‌چه من‌را به عنوان سرپرست این گروه خوشحال می‌کند این است که کُر فلوت تهران الگو قرار گرفته است و طبق آن‌چه شنیده‌ام کُر فلوت در شهرهایی هم چون مشهد، اصفهان، رشت و شیراز هم در حال شکل‌گیری است.
نوائی در ادامه افزود:تمام تمرینات ما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در آموزشگاه پارس به مدیریت ناصر نظر انجام می‌شود که خودشان هم روز اول جشنواره در تالار وحدت روی صحنه می‌روند.
گفتنى است گروه کُر فلوت تهران،امشب ٢٤ دى ماه در اولین روز از سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ،ساعت ٩:٣٠ در تالار رودكى به روی صحنه خواهد رفت.