اخبار داغ :

رونمایی از آلبوم جدید «پیلدم» در تازه ترین کنسرت این گروه موسیقی

گروه پیلدم

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: گروه موسیقی «پیلدم» در نشست خبری روز سه شنبه 11 آذر ماه سال جاری که به بهانه اولین آلبوم رسمی این گروه و همچنین برگزاری کنسرت آلبوم «خورشید» در برج آزادی تهران برگزار شده بود، در خصوص فعالیت ها و اولین آلبوم خود سخنانی را ارائه داد.

نوازنده و سرپرست این گروه موسیقی، ژوبین عسکریه، در ابتدای این نشست خبری از شروع فعالیت های گروه سخن گفت. سال 90 اولین اجرای رسمی این گروه در سالن سرنا به روی صحنه رفت. در روزهای نزدیک به اولین اجرا نوازنده درام گروه حاضر به نوازندگی در کنسرت نشد که به جای او علیرضا شمس اسکندری نوازندگی درام کنسرت را برعهده گرفت. پس از آغاز همکاری گروه پیلدم و این نوازنده درام قرار بر این شد تا آلبوم جدید گروه به مدت یک ماه در استودیو علیرضا شمس اسکندری ضبط شود که این یک ماه تاکنون و به مدت 7 سال به طول انجامید. اصلاح و ویرایش قطعات آلبوم از سال 93 آغاز شده که امسال کار آلبوم به پایان رسید. این آلبوم اولین اثر مشترک ژوبین عسکریه و همسر وی ریما حسن زاده می باشد و مجوز های لازم برای آلبوم از طریق شرکت طنین صوت اخذ شده است.

ژوبین عسکریه همچنین معتقد بود که اگر این آلبوم 7 سال پیش منتشر می شد ممکن بود با اتفاق بهتری روبه رو شود چرا که ماهیت اثری که آن زمان ضبط شد تفاوت زیادی با اثری که اکنون آماده ی انتشار است دارد.در آن زمان هارمونی و خط ملودی وجود نداشت که به لطف این تاخیر به آلبوم اضافه شد. سبک آلبوم از حالت سنتی خارج شده است و در آن از هجر تا مدرنیته نیز شنیده می شود.

سرپرست گروه پیلدم در نسشت خبری آذرماه فضای آلبوم را اینگونه شرح داد: « پایه ی تمامی این قطعات در طبیعت به وجود آمده است؛ بر اساس فضای طبیعی که روح مدرنیته در آن دمیده شده است. فرکانس های ساز دیجیردو به این دلیل که فرکانس بمی دارد به گونه ای است که مخاطب بیشتر از چند ثانبه نمیتواند به طور مداوم به آن گوش کند.اما ما در این آثار سعی کردیم طوری کار کنیم که جلوی این اتفاق را بگیریم و مخاطب عام هم بتواند آن را گوش کند.ما به غیر از قطعات این البوم ما 16-17 قطعه دیگر هم آماده داریم که در حال کارکردن بر روی آن ها هستیم»

ریما حسن زاده، همسر ژوبین عسکریه، نیز در خصوص اثر مشترک خود و همسرش توضیحاتی را ارائه داد و بیان داشت که وقتی یک کاری انجام می شود نیاز است که از بیرون به آن نگاه شود که این اختلاف دیدگاه می تواند در یک نقطه به هم برسد.وی در خصوص ساز تخصصی همسرش، دیجیریدو، اینگونه توضیح داد: « برروی ساز دیجیریدو تحقیقات زیادی انجام شده است. فرکانس هایی دارد که در محدوده شنوایی انسان نیست و فقط آن را احساس می کنیم.در واقع می توان گفت ساز دیجیریدو پرکاشن بادی است و سازی است که بر اساس تنفس کار می کند.»طبق سخنان ریما حسن زاده به این دلیل که صدای ساز دیجیریدو و گیتار بیس در یک محدوده صدایی می باشند، برای تفکیک صدای این دوساز وقت و انرژی بسیاری صرف شده است.

علیرضا شمس اسکندری نیز در ادامه نشست خبری اشاره داشت که بخشی از علت طول کشیدن آماده سازی این آلبوم مربوط به وی و بخشی دیگر نیز به علت وسواس بیش از اندازه بود. این نوازنده همچنین اظهار داشت که برای ژوبین عسکریه احترام بسیاری قائل است زیرا رسالتی را دنبال کرد که دور از ذهن بود. وی امیدوار بود تا مخاطب با این آلبوم ارتباط برقرار کند پراکه آلبومی خاص و تاثیرگذار می باشد.

ژوبین عسکریه ( دیجیریدو ، آوا ) ، ریما حسن زاده ( گیتار بیس ) ، شادرخ گلچین ( دیجیریدو،آوا ) ، میثم امینی ( اره،پرکاشن) ، شیرین واعظی ( درامز ) ، سهراب علیمردانی ( گیتار الکتریک ) ، پوربه ترک زاده ( هندپن ) ، اهورا عسکریه ( درامز ، پرکاشن ) ، امیرحسین کیانپور ( فلوت سرخپوستی ) و محمدرضا سپهری ( کیبورد ) اعضای نوازندگان گروه پیلئم را تشکیل می دهند.

در کنسرت 16 دی ماه این گروه موسیقی از آلبوم جدید با نام خورشید رونمایی خواهد شد و چند قطعه از آلبوم از جمله خورشید ، کهکشان ، تندر و جنگل توسط گروه نوازندگان اجرا می شود.