اخبار داغ :

رونمایی از مجموعه کتاب های “خود یاری” و مجموعه کتاب های “افکار و بار های اشتباه”

این مجموعه کتاب ها توسط انتشارات ندای کادح به چاپ رسیده است، کتب صوتی مجموعه “خود یاری” نیز توسط گروه هنری “آوای آپامه” به تهیه کنندگی
«فریبرز صفی» منتشر می شود.
این مراسم رونمایی روز جمعه 9 آذر ماه با حضور مولفین و تعدادی از فرهیختگان و مقامات علمی، در سالن سوده برگزار شد.
«کاملیا کریمی» سرپرست گروه هنری آوای آپامه به همراه یکی از گویندگان این کتل صوتی، مجری این مراسم بودند.
کریمی در ابتدای این نشست «معصومه صائمی» مدیر مسئول انتشارات ندای کادح را برای سخنرانی به جایگاه دعوت کرد.
صحبت های معصومه صائمی در مقابل حضار به شرح زیر می باشد:
«بر روی سنگ قبری کشیشی از کلیسای وست نیمینستر انگلستان نوشته شده بود:
کودک بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم؛ بزرگتر که شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است و من باید کشورم را تغییر بدهم؛ بعدها کشور را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم؛ در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول کنم؛اینکه در آستانه مرگ هستم و فهمیدم اگر از روز اول خودم را تغییر داده بودم شاید می توانستم دنیا را تغییر دهم.
544 هزار و 470 ثبت شکایت در پزشکی قانونی در چهار ماهه نخست سال 97 در ایران، نشاندهنده 189 نزاع در هر ساعت و 3 نزاع و درگیری منجر به جرح در هر دقیقه است.
این آمار را اگر به زبان ادبی یا ساده بخواهیم بیان کنیم باید بگوییم سقوط اخلاق در جامعه ایران به وقوع پیوسته است؛ و با عدم توجه مسئولین مربوطه و غوطه ور شدن هر یک از ما در مشکلات اقتصادی فراوان زندگی روزمره، هر روز فاجعه آمیز تر هم خواهد شد.
صائمی افزود : سقوط اخلاقی ناشی از مسائل مختلفی است که سه ریشه اساسی دارد:
نخست: مشکلات فردی و شخصی
دوم: مشکلات خانوادگی
و سوم: آنچه که اجتماع برای انسان رقم می زند.
هر سه اینها را می توان در خود جستجو کرد. فردی که از خود غافل شده است، از حال روحی، روانی و معنوی خود غافل شده و فقط به فکر بهبود جسم و زیبایی آن و رسیدگی به اوضاع و احوال عادی زندگی است.
در این میان اگر فردی از حال خود مراقبت کند، مراقب اوضاع و احوال خود باشد، اگر دردی در روحش ایجاد شده به درمان آن بپردازد، اگر زمانی دچار خلا معنویت شد به متن دین و بزرگان آن رجوع کند، و صرفا به بهانه سوء رفتار و کردار دینداران ظاهری از دین گریزان نشود،
اگر شبانه روز خود را فقط صرف خوردن و خوابیدن و ارضای امیال جنسی و پرسه زدن در فضای مجازی و تماشای سریال و فیلم های شبکه های داخلی و خارجی نگذراند؛ این فرد آرام آرام در مسیر تغییر و اصلاح حرکت می کند و وقتی فردی اصلاح شد ملتی و جامعه ای اصلاح می شود.
انتشارات ندای کادح یکی از نشرهایی است که در حوزه دین و تاریخ و پژوهش های دینی فعالیت کرده و می کند.
اما از آنجا که جامعه ایران هر روز به سوی تهی شدن حرکت می کند و تا اصلاح درونی در افراد شکل نگیرد، پژوهش ها و مطالب دینی و مذهبی هرچند از ارزش پژوهشی وافر برخوردار بوده و در قالب سفارش های دولتی و غیره نباشند، تاثیرگذار و جریان ساز نخواهند بود؛ انتشارات ندای کادح تصمیم گرفت مجموعه کتاب های “خودیاری” را برای اصلاح اخلاق فردی و درمان امراضی که کمتر مورد توجه ما و جامعه ما هستند، منتشر کند.
در این میان تلاش تیم متبحر آقای دکتر قهرمانی که جلسه رو نمایی امروز هم به همت این بزرگان برگزار گردیده، مزید بر علت شد. مجموعه خودیاری مجموعه کتاب های زیبا و جذابی است که با همکاری افراد توانمند گرافیست و طراح ، تولید و به جامعه عرضه شده و می شود. اکثر کتاب های این مجموعه به چاپ دوم و سوم رسیده و این حاکی از نیازمندی جامعه به این گونه کتاب ها است.
وی ادامه داد: خوشحالم که در حد توان تلاش کردیم که جامعه قدمی به سوی اصلاح بردارد. یادمان باشد همه ما وقتی می توانیم زندگی زیبایی داشته باشیم که جامعه ای امن، زیبا و سالم داشته باشیم. و وقتی این امر محقق می شود که ما به عنوان تک تک افراد جامعه زیبا و سالم و سرشار از معنویت باشیم. پس باید اول از خودمان شروع کنیم.»
در ادامه این مراسم، دکتر محمد قهرمانی سخرانی خود را اینگونه آغاز کرد:

«کمبود فرهنگ مطالعه در جامعه ایران و نیز مشغولیت های متعدد در زندگی روزمره سبب، گردید که مجموعه کتاب های خودیاری با زبانی ساده و روان برای تمام افراد جامعه در هر سطح تحصیلی تدوین گردد.
اولین کتاب از مجموعه کتاب های خودیاری
“من خشمگین می شوم اما پرخاشگری نمی کنم”
دومین کتاب
“من استرس دارم اما آن را کنترل می کنم”
سومین کتاب
“اعتماد به نفس یا اعتماد به سقف”
چهارمین کتاب
“گوشی بازی یا بازی گوشی”
و پنجمین کتاب
“نه پر رو باش نه کم رو”
که در این کتاب ها هدف آشنایی، کنترل و پیشگیری بیان شده است.
دکتر قهرمانی ادامه داد : کتاب افکار و باورهای اشتباه در کنترل قند خون
دیابت بیماری قابل کنترلی است که بر اساس آخرین آمار حدود 415 میلیون نفر در دنیا و در ایران 5 میلیون نفر به آن مبتلا هستند.
بیماری دیابت 6 اصل درمان دارد:
1. آموزش
2. کنترل روزانه
3. حمایت های روان شناختی
4. ورزش
5. تغذیه
6. مصرف دارو
در این کتاب به مسائل روان شناختی افراد دیابتی پرداخته و دلایل کنترل نشدن قند خون در بعضی از افراد بیان شده است.
در کتاب برای متوجه شدن افکار اشتباه که مخل هستند و زندگی این افراد را تحت تاثیر قرار میدهند با بیانی ساده در قالب داستان بیان شده که توجه خوانندگان را به خود جلب میکند و باعث میشود از خواندن آن لذت ببرند.
کتاب دیابت و ورزش نیز بیان میکند یکی از راه های کنترل دیابت ورزش است که چه تاثیری ورزش بر روی افراد دیابتی میگذارد.»

صحبت های سعید شاه محمدی، نویسنده اصلی کتاب مدیریت دیابت با ورزش در این مراسم:

«حدود ۱۲ سال پیش در یک ماه ۱۵ کیلو وزن کم کردم تشخیص پزشکان عفونت بود و حتی سرم قندی هم تزریق کردند که سرانجام با حالت کما به بیمارستان منتقل شدم.
دو هفته در بخش مراقبت های ویژه بودم و بعد از مرخص شدن فهمیدم که دیابت دارم و باید انسولین تزریق کنم. شروع کردم به ورزش کردن تا حالم بهتر بشه اما نمی دونستم چه ورزشی کنم و قندهام خیلی بالا و پایین میرفت. دکترم هم بهم گفت که ورزش سنگین ممنوع و بهترین ورزش پیاده روی هست. ما می خواستم حرفه ای ورزش کنم . کوهنوردی رو سال ۱۳۸۸ شروع کردم و سال ۹۰ به قله دماوند صعود کردم.
بعد از ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته تربیت بدنی متوجه شدم ورزش بصورت علمی یعنی چی!و ورزش یکی از ارکان اصلی کنترل و درمان دیابت هست.
وی ادامه داد : از سال ۱۳۹۵ با انجمن دیابت ایران همکاری کردم و کلاسهای آموزش ورزش برای دیابتی ها تشکیل دادیم، اما متوجه شدم اکثر دیابتی ها ورزش نمی کنند و نمی دونند چطوری ورزش کنن. منابع آموزشی یا به صورت ترجمه بود یا بصورت زبان علمی و درکش برای عموم سخت بود.
تصمیم به تالیف کتابی گرفتم که در عین ساده بودن مفاهیم شامل مواردی باشد که یک فرد دیابتی با مطالعه آنها بتواند خودش ورزش را درک کند و بداند چگونه ورزش کند. امیدوارم کتاب “مدیریت دیابت با ورزش” گامی تاثیرگذار در بهبود شرایط افراد دیابتی باشد و بتوان موارد تئوری را در سلامت جامعه عملی کنیم که شرط اصلی آن تربیت نیروی متخصص در حوزه ورزش و سلامت هست.»

دکتر رجب از دیگر سخنران های این برنامه، مشکل اصلی کشور را نخواندن کتاب بیان کرده و اینگونه ادامه دادند:

«آموزش در کشور ما جایگاهی ندارد و شناخته نشده است.
آموزش باعث آگاهی میشود و اگر کسی خودش را دوست داشته باشد باید به آگاهی دست پیدا کند. ایشان اضافه میکند کسی که خودش را دوست ندارد دیگران را نیز دوست نخواهد داشت.
در بحث افراد دیابتی ابتدا آموزش، تغذیه و سپس ورزش و مجدد آموزش بسیار مهم است. با خواندن و مطالعه کتاب میتوان به آگاهی و آموزش دست یافت و بزرگترین مشکل ما همین جاست.»
صحبت های دکتر نیکو در ادامه این برنامه:

«از هر 11 نفر بالای 25 سال یک نفر مریض است. ما فکر می کردیم مشکل بشریت بیماری های واگیر دار است ولی متاسفانه بیماری غیر واگیر دار الان مشکل ساز شده است.
که یکی از آن بیماری ها دیابت است.
دومین بیماری قلب و عروقی و سومین ریوی و چهارمین سرطان است.
ایشان به 4 قاتل خاموش کرد که به تازگی یک موارد دیگر به آن اضافه شده است. تغذیه، ورزش، استرس، دخانیات و مورد جدید که به آن اضافه شده است آلودگی هوا می باشد.»

در ادامه امیر حسین بی ریا اعلام کرد:

«نسخه دیجیتال اولین کتاب صوتی در 17 آذر از تمامی فروشگاه های اینترنتی از موسسه فرهنگی هنری جام سبز منتشر خواهد شد. این کتاب ها به تهیه کنندگی فریبرز صفی و به گویندگی کاملیا کریمی، محمد مقدسی، محمد لاکچی و بهاره جلودارزاده در استودیو جام سبز تولید گردیده است.»