اخبار داغ :

رونمایی «گوهر افشان» در شبی شاعرانه

موسیقی پارس: مراسم رونمایی آلبوم گوهر افشان اولین اثر گروه موسیقی میراث به سرپرستی «آرش قاسمی» و با صدای «بامداد فلاحتی» در حالی برگزار شد که این مراسم با یکی از جلسات برنامه ی «اتفاق ترانه»  با اجرای «سعید بیابانکی» شاعر همراه بود.

در ابتدای این مراسم که راس ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه هنری تهران برگزار شد، به معرفی شاعران جوان و شنیدن اشعار و ترانه‌های آن‌ها با مضمون دفاع مقدس و هم چنین صحبت‌های چهره‌هایی از جمله‌: استاد جواد محقق و دکتر عبدالحمید ضیایی‌، اختصاص داشت.

و پس از آن نوبت به رونمایی آلبوم گوهر افشان رسید.

آرش قاسمی سرپرست گروه میراث ضمن ابراز خوشحالی از انتشار اولین آلبوم این گروه‌، گفت: بسیار خوشحالم که که امروز در جمعی هستیم که فضای آن با سبک کاری گروه ما بسیار نزدیک است.

و ما همیشه دوست داشتیم رونمایی و نقد آلبوم ما در فضایی شاعرانه‌ در بین شاعران و ادب دوستان برگزار شود چراکه یکی از تفاوت‌های گروه موسیقی میراث با سایر گروه‌های موسیقی در این است که شعر برای ما اهمیت بیشتری نسبت به موسیقی دارد و اولین آلبوم ما نیز که توسط حوزه هنری تهران منتشر شده است بر اساس اشعار حضرت مولانا ساخته شد.

وی افزود: ما در این مدت کارهای نمایشی زیادی برگزار کردیم و بیشتر مخاطبان ما را با اجرای شاهنامه می‌شناسند.

اما اولین اثر ما در قالب یک آلبوم بر اساس اشعار مولانا ساخته شد و انشالله از اشعار شاعرانی از جمله سعدی‌، حافظ و سهراب سپهری در کارهای بعدیمان استفاده خواهیم کرد.

وی هم چنین در خصوص مراحل تولید این آلبوم گفت: کار برروی البوم گوهر افشان از مهر ماه سال 92 شروع شد و دوستان بسیاری با این گروه همکاری داشتند. که اگر زحمات این عزیزان نبود آلبوم «گوهر افشان» منتشر نمی‌شد.

سرپرست گروه موسیقی میراث صحبت‌هایش را با تشکر از دکتر پیروز ارجمند، وحید حیاتی‌، سعید بیابانکی و دکتر فاضل نظری به پایان برد.

پس از اتمام صحبت‌های وی از آلبوم گوهر افشان رونمایی گردید و در پایان «بامداد فلاحتی» خواننده‌ این گروه با اجرای تصنیفی از منوچهر آتشین این خراسم را به پایان برد.

لازم به ذکر است؛ گروه میراث قصد داشت تصانیفی از آلبوم گروه افشان را در این مراسم اجرا کند که به احترام شهدای واقعه تلخ منا این اجرا کنسل گردید.

در ادامه عکس های «امین حبیب اللهی» را از این رونمایی مشاهده می کنید:

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان