اخبار داغ :

سمفونی دفاع مقدس با آهنگسازی استاد چکناواریان ساخته می شود

موسیقی پارس_شهرزاد جعفری: سمفونی دفاع مقدس با آهنگسازی استاد لوریس چکناواریان و با حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی به مدیریت علی اکبر صفی پور ساخته می شود و برای اجرای آن نیز برنامه های مختلفی تنظیم شده است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در گفتوگویی با خبرگزاری مهر بیان داشت که درباره ی دفاع مقدس باید آثار و تولیدات دیگری نیز ساخته شود زیرا این موضوع ظرفیت بالایی برای پرداخت هنری دارد.

علی اکبر صفی پور در ادامه ی این گفتگو اظهار داشت: دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی دربرگیرنده ی حماسه های ماندگاری است که توسط ملت شریف ایران ثبت شد. این دوران بسیار ارزشمند و ماندگاری است که جوانان برومند این سرزمین برای دفاع از میهن اسلامی برابر دشمنان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و بسیاری از آنها با ایثارگری و رشادت جانشان را برای این خاک عزیز تقدیم کردند پس ما برای اینکه بتوانیم این سرمایه های ارزشمند را ماندگار کنیم باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنیم که موسیقی یکی از این ابزارهاست که می تواند این اتفاقات ارزشمند را به نسل جوان منتقل کند.

طبق گفته ی علی اکبر صفی پور بنیاد رودکی خود را مکلف می داند که در تمامی عرصه های این چنینی در حد و توان خود فعالیت هایی را انجام دهد که سفارش ساخت سمفونی دفاع مقدس یکی از آنهاست. این بنیاد امیدوار است تا با برنامه ریزی هایی که در این زمینه انجام گرفته بتواند این سمفونی را تا دهه ی فجر انقلاب اسلامی به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران آماده کند.

همچنین این بنیاد فرهنگی هنری برنامه های دیگری نیز متناسب با چهل سالگی انقلاب تدارک دیده است که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.