اخبار داغ :

سيد عباس صالحي وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی‌و سومين جشنواره موسیقی فجر پیام داد

موسیقی پارس: به گزارش روابط عمومی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، در متن پیام وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:
باسمه تعالی
فرهنگ و هنر هر ملّت، آیینه ی تفکرات، باورها و آرمان های اوست. فرهنگ پویا و هنر ایران اسلامی، نماینده ی فضیلت جویی مردمان این سرزمین است و فراخوانی عمومی برای جهان امروز به سوی مشارکت در ارزش های معنوی، امیدواری ها و نگاه های سازنده ی اجتماعی؛ و در این میان، هنر موسیقی ساکنان این خاک، پرده در پرده، سرشار از زیبایی ها، کمال خواهی ها، رهایی ها و ظرافت ها و ظرفیت هایی است که هرچند از جاری نغمه ها و کلام بلند پیشینیان، سیراب است امّا یقینا” گنجایش نگاه های تازه تر و آفرینش های خلاقانه تر را نیز در خود می بیند و رویداد ” جشنواره بین المللی موسیقی فجر”، در مسیر ارتقاء می کوشد تا از این گونه ی فراگیر و مؤثر هنری، اقلیم های کشف ناشده ی خود را در عرصه ی تولید و ارائه ی آثاری شایسته تر و متناسب تر با پیشینه ی فرهنگی – هنری این سامان، جستجو کند.
از این منظر، نگرش سیاست گذاران و دست اندرکاران برگزاری سی و سومین دوره ی آن، درک و گسترش قلمروهای وسیع تر و متفاوت تر موسیقی ایران، در سایه ی بهره مندی از تجربه ی پیشکسوتان و استعداد گشایشگر جوانان است. هدایت بهینه ی این جشنواره به سمت تحولات سازنده در ساختار و تنوعِ بخش های آن در دوره های اخیر و مشارکت دهی گسترده ی اهالی موسیقی در حوزه های برنامه ریزی و اجرا بر این موضع، مبتنی بوده است.
تلاش و همّت تمامی فعالان در این جشنواره را قدر دانسته و توفیق همراهان این رویداد بزرگ را در قامت جشن های فاخر فجر انقلاب اسلامی، از درگاه خداوند متعال، خواستارم.
سید عباس صالحی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی