اخبار داغ :

شاهين آرين : ميخواهيم جلوه ى ديگرى از موسيقى پاپ را به مخاطبانِ ارائه دهيم.

موسيقى پارس: نشست رسانه اى تازه ترين كنسرت «شاهين آرين» خواننده موسیقی پاپ روز یکشنبه هشتم اسفند در تالار حافظ تهران برگزار شد.
آرين در اين نشست بیان کرد: فضای در نظر گرفته شده برای برگزاری این کنسرت دارای پیشینه نسبتاً طولانی است که مقدمات برگزاری آن در جلسه‌ای که اخیراً با آقای طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد داشتیم، شکل گرفت و اساس ماجرا نیز بر این مبنا بود که بتوانیم در یک فضای متفاوت با یک ارکستر بزرگ، جلوه دیگری از موسیقی پاپ را به مخاطبان ارائه دهیم.
وی ادامه داد: من به توصیه آقای طالبی که دوست داشت کنسرت ما یک عنوان داشته باشد، نام برنامه را «موسیقی روایی» گذاشته‌اند که بر اساس آن قبل از اجرای برخی از قطعات توسط تعدادی از بازیگران متشکل از «ليلا برخوردارى»، «ژيلا صادقى »، «محمد صميمى» و «عليرضا كنگرلو» . ما متن‌خوانی‌هایی را روی صحنه به صورت بازی‌خوانی داشتیم که فکر می‌کنم در نوع خود کم‌نظیر است.
آرین با اشاره به قطعات اجرایی این کنسرت گفت: عمده فضای کنسرت بر مبنای اجرای قطعات ارزشی و ملی بنده طی سال‌های اخیر است که در کنار اجرای قطعات عاشقانه، برای مخاطبان اجرا می‌شود. این در حالی است که این کنسرت یک فضای آرامی دارد که با توجه به ساختار ارکسترال آن، به سمت یک اجرای پاپ کلاسیک می‌رود که هدفش ترویج موسیقی سالم و ملودی‌هایی است که مخاطبان من طی دهه‌های ۸۰ آنها را شنیده بودند. البته شاید ملودی‌ها به سمت موسیقی پاپ گرایش داشته باشد، اما تنظیم ارکسترها کاملاً به صورت ارکسترال خواهد بود.
وی افزود: در این کنسرت «فربد يزدانفر» دوست و همراه همیشگی من طی سال‌های اخیر به عنوان رهبر ارکستر حضور خواهد داشت و می‌توان گفت که تمامی کارها تنظیمات جدیدی است که واقعاً کار بسیار وقت‌گیر و سختی بود و امیدوارم فضا به گونه‌ای باشد که دوستان و مخاطبان از این اجرا لذت ببرند. البته در بین ۱۷ قطعه‌ای که برای تماشاگران اجرا می‌شود، دو تا سه قطعه ریتمیک نیز برای کنسرت در نظر گرفته شده که فضای برنامه از تکرار خالی باشد.
وى در پاسخ به این پرسش که شورای ارزشیابی اجرای آثار در تالار وحدت چگونه و با چه اولویت‌هایی به اجرای کنسرتش در تالار وحدت راضی شده‌اند، گفت: همانطور که در ابتدای برنامه گفتم قطعات در نظر گرفته شده برای این کنسرت یکسری کارهای ارزشی و ملی است که فکر می‌کنم با توجه به سابقه‌ای که دوستان در من دیدند، تشخیص دادند که من می‌توانم در تالار وحدت کنسرت برگزار کنم. من هم بر این باورم که فضای کاری که می‌خواهم در تالار وحدت اجرا کنم، باید منطبق با شأن و منزلت این فضای ارزشمند باشد و از اینکه دوستان در شورا به بنده عنایت داشتند و من را در این درجه‌ای از کیفیت دیدند، قدردانی می‌کنم.
وی خاطرنشان كرد : من نمی‌گویم که خواننده ممتازی هستم اما همین که سیاستگذاران و مدیریت تالار وحدت این تشخیص را داد که من می‌توانم در این تالار اجرا کنم، می‌تواند امتیازی برای ممتاز بودن این کنسرت باشد که امیدوارم با توجه به مفاهیم موجود در قطعات کنسرت بتوانیم فضای باکیفیتی را به مخاطبان ارائه دهیم. به هر حال آقای طالبی از همان ابتدا به من گفت که کار بسیار سختی دارم، چرا که آمده‌ام تا ساختارشکنی کنم.
«فربد يزدانفر» رهبر ارکستر کنسرت «شاهين آرين» در این نشست خبری گفت: تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا مخاطبان شاهد یک اجرای خوب با تنظیم متفاوت باشند، چرا که طی سال‌های اخیر طراحی این فضای موسیقایی بسیار کم اتفاق افتاده است و ما سعی کردیم بر مبنای آن موسیقی فاخری را به مخاطبان ارائه دهیم.
گفتنى است کنسرت «شاهين آرين» پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه به تهیه‌کنندگی مؤسسه فرهنگی هنری اکسیر نوین به مدیریت «محمدرضا خانزاده» در تالار وحدت برگزار ميشود.

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”1344″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”300″ thumbnail_height=”199″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”90″ number_of_columns=”2″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]