اخبار داغ :

“صدای پیاده رو” در آستانه دومین دوره ی برگزاری

موسیقی آزاد خیابانی

“صدای پیاده رو” عنوان جشنواره‌ای با شرکت گروه‌ها و نوازنده‌های آزاد و خیابانی است که اولین دوره آن در بیست و هشتم مرداد ماه سال گذشته به همت سایت خبری تحلیلی ساز و قلم برگزار شد این جشنواره امسال نیز با رویکرد آشنایی بیشتر مردم با موسیقی و نوازندگان آزاد و خیابانی وهمچنین در حمایت از آن‌ها دومین دوره خود را برگزار خواهد شد.

در چند سال اخير موسيقى آزاد و خيابانى به يكى ازرايج ترين سبك هاى موسيقى در ايران تبديل شده است اما با اين وجود همچنان به جايگاه اصلي خود همانند ديگر كشور هاى خارجى دست نيافته است.
در گذشته هاى نه چندان دور در ايران ، موسيقى خيابانى فقط محدود به يك نوازنده آكاردئون مى شد كه كنارخيابان ها مى ايستاد و نوازندگى مي كرد و عموم مردم فقط به دید تكدى گری به این هنر نگاه می کردند.
اما امروزه با فرهنگ سازى اين پديده اجتماعى- فرهنگى اين اجراهاى خيابانى رنگ و بويى تازه به خود گرفته اند.
اين گروه هاى موسيقى كه عموماً متشكل از جوانان هستند با اجراى كنسرت هاى خيابانى در ميادين، پارك ها، خيابان ها، ورودى پاساژها، پياده روها و… و با اجراى سبک های مختلف موسيقى اعم از راك، پاپ، كلاسيك و حتى سنتى به هنرنمايى مى پردازند.
“ساز و قلم” به عنوان اولين حامى موسيقى خيابانى براى دومين سال پياپى اقدام به برگزارى جشنواره ی موسيقى آزاد و خيابانى با عنوان “صداى پياده رو” به منظور حمايت از نوازنده هاى خيابانى كشورمان
كرده است.
از مهم ترين اهداف این جشنواره مى توان شناساندن اين گروه ها به مردم و ارتباط هرچه بيشتر آن ها با جامعه، و پذيرفتن اين موضوع كه آن ها متكدى نيستند و فقط براى عرضه هنرشان وارد اين راه شدند را نام برد.
سال گذشته اولين دوره اين جشنواره برگزار شد که زمینه ی حضور پررنگ هنرمندان در اين عرصه شد و سبب پيداش انگيزه و جرات بيشتر در اين افراد گرديد.
صدای پیاده رو مرداد ماه امسال در قالبی جدید تر و با دعوت کارشناسان این حوزه و آهنگسازان و هنرمندان برگزار خواهد شد.
براى اطلاعات تكميلى و ثبت نام به آدرس www.sazoghalam.ir مراجعه كرده و یا با شماره ی 09372083235 تماس حاصل فرمایید.