اخبار داغ :

فینال بخش پاپ برنامه هزارصدا برگزار شد

هزارصدا سیامک عباسی رضا تاجبخش

موسیقی پارس_فاطمه فرج الله زاده: عصر روز پنج شنبه 20 اردی‌بهشت فینال بخش پاپ برنامه هزارصدا برای انتخاب بهترین خواننده این برنامه در سال 1396 برگزار شد. در این برنامه که اجرای آن در هفتمین روز درگذشت استاد ناصر چشم آذر بود، یاد این استاد بزرگ و ماندگار تاریخ موسیقی پاپ گرامی‌ داشته شد و برنامه با پخش کلیپی از حضور این هنرمند برجسته در جلسات پیشین هزار صدا آغاز شد.

در این جلسه رضا تاجبخش برای بخش آهنگسازی، سیامک عباسی برای بخش خوانندگی و تولید و اهورا ایمان برای بخش ترانه گروه داوران را تشکیل می دادند که آثار هنرمندان جوان را بسیار با دقت و تخصصی بررسی کردند‌.

در برنامه‌های مقدماتی که در طول سال 1396 برگزار شد، (به ترتيب حروف الفبا): آریاوش(از تهران)، همایون ابراهیمی‌(از قایم‌شهر)، جواد اردی‌بهشتی(از بندرعباس)، میلاد اسدی (از قایم‌شهر) ، عليرضا خراساني (از تهران) و محمدرضا رامزی(از آبادان) به فینال این برنامه راه یافته‌ بودند که همگی به جز خواننده بندرعباسی حاضر بودند و در این روز، در حضور داوران و تماشاگران به اجرای زنده پرداختند‌.
آریاوش: با ترانه‌ای از اردلان زال و آهنگسازی و تنظیم فرید مهاجرپور
میلاد اسدی: با ترانه‌ای از بیتا طایی و آهنگسازی میلاد اسدی و تنظیم ایمان تیموریان
علیرضا خراسانی: با ترانه‌ای از مجید صالحی و ملودی مرتضی لطفی و تنظیم فرید مهاجرپور
محمدرضا رامزی: با ترانه‌ای از علیرضا حسین‌پور و تنظیم محسن مالمیر و میکس و مستر محمد افضل
همایون ابراهیمی: با ترانه‌ای از مرصاد فولادی و آهنگسازی و تنظیم سعید رضایی
در پایان با اعلام نظرات داوران، محمدرضا رامزی به عنوان نفر اول و آریاوش به عنوان نفر دوم فینال برگزیده شدند.

همچنین این برنامه دارای بخش‌های متنوع دیگر از جمله اجرای برگزیدگان سال‌های گذشته، علیرضا ظریف، علی بنیادی و بهمن عصار نیز بود.
عصار قطعه‌ای را اجرا کرد که از برنامه هزارصدا هدیه گرفته است. آهنگساز و تنظیم‌کننده این قطعه مازیار عطاریان و شاعر آن دکتر علیرضا بندری است.
یکی دیگر از بخش‌های جذاب این برنامه اجرای ارکستر تک‌نفره مهدی عطاریان بود که به طور همزمان پنج ساز را به صدا در می‌آورد و دو قطعه را اجرا کرد.

_اتفاقات و حواشی
فینال برنامه هزارصدا با تاخیر و در ساعت ۱۷ در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران آغاز شد.
استاد تورج شعبانخانی، که قرار بود قطعاتی را به یاد دوست دیرینه ‌اش اجرا کند، به دلیل کسالت نتوانست در جلسه حضور یابد‌.
بابک زرین نیز در این جلسه غایب بود و رضا تاجبخش به دلیل تمرین با ارکستر کنسرت عاشقانه های پاپ، تنها حدود یک ساعت در جلسه حضور داشت که البته به دلیل تاخیر در آغاز جلسه، چنین اتفاقی روی داد.
عباسی در فینال سال گذشته برنامه هزارصدا هم به عنوان کارشناس حضور داشت و از امیدافخم، برگزیده برنامه سال گذشته حمایت و او را مطرح کرده است.
در این جلسه از هزارصدا علاوه بر حضور گروه حرفه ای فیلمبرداری برای ضبط برنامه، دکور جالبی هم برای صحنه طراحی شده بود که با استفاده از تلویزیون کوچک سیاه و سفید قدیمی و شمع های روشن، فضای خاصی را به سالن بخشیده بود.
پس از اعلام خوانندگان برگزیده، اهورا ایمان به درخواست آرش نصیری قطعه ای را با همراهی علیرضا ظریف(نوازنده گیتار)، اجرا کرد.

هزارصدا برنامه‌ای برای معرفی چهره‌های تازه موسیقی در دو بخش پاپ و اصیل ایرانی‌ است که از سال 1392 توسط آرش نصیری راه‌اندازی شده است.
آرش نصیری مدیر، مجری و تهیه‌کننده هزارصدا اعلام داشت که برای دور جدید هزارصدا برنامه ها‌ی متفاوت‌تری را ارائه خواهند داد و همچنین به زودی برنامه هزارصدای شهرستان‌ها برگزار می گردد و در مرحله اول، این برنامه هر ماه در یکی از شهرستان‌ها برگزار می شود و فینال سال بعد، مسابقه‌ای بین برگزیدگان استان‌های مختلف است.

در ادامه می توانید عکسهای این جلسه را از نگاه ملیکا انصاری ببینید: