اخبار داغ :

كنسرت مشترك اركستر سمفونيك تهران و اركستر فستيوال پوچينى برگزار شد

موسيقى پارس:سى و دومين جشنواره موسيقى فجر با برگزاری کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال پوچینی با رهبری شهرداد روحانی در هفتمین روز جشنواره اجراهای سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به پایان رسید.
در این کنسرت که با استقبال کم نظیر دوستداران موسیقی کلاسیک روبه‌رو شد، در پارت اول «ویلیام تل اورتور» اثر جاکومو روسینی، «باغ ایرانی» (سولیست نسیم سعد) اثر شهرداد روحانی و «کاپریس ایتالیایی» اثر پیترایلچ چایکوفسکی توسط این دو ارکستر اجرا شد.

پائواو المی رهبری ارکستر را از سال 1979 آغاز کرده و تاکنون در اکثر تالارهای کنسرت و اپرا در سرتاسر دنیا رهبری کرده است. او که جوایز مهمی همچون جایزه پییر لوئیجی پیزی را از جامعه منتقدان فرانسه و جایزه بهترین اپرای سال را از اپرای ویلیام تل و تئاتر شانزه‌لیزه پاریس را از آن خود کرده، تاکنون رهبری اركستر هاى مختلف از جمله ارکستر فیلارمونیک لندن، ارکستر سمفونیک بی‌بی‌سی، ارکستر سمفونیک توکیو، ارکستر سمفونیک سیسیلیا، ارکستر ملی فرانسه، ارکستر رویال فیلارمونیک لندن، ارکستر کوونت گاردن، ارکستر سمفونیک کروز، اپرای بایریشر استاتوسفر مونیخ و… را برعهده داشته است.
گفتى ست جشنواره پوچینی تنها جشنواره‌ای است که به طور کامل به جیاکومو پوچینی، آهنگساز بزرگ و هنرمندی که شاهکارهایش بیش از همه در جهان منتشر شده، اختصاص دارد و هر تابستان در توسکانی ایتالیا برگزار می‌شود. این جشنواره از سال 1930 آغاز به کار کرده و هم اکنون پائواو المی رهبری راکستر را برعهده دارد.
شايان ذكر است سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر روز 1 بهمن‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد..

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”1329″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”300″ thumbnail_height=”199″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”90″ number_of_columns=”2″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]