اخبار داغ :

ماکان اشگواری: «منو توی» عزیز از تو و سیاست هایت بیزارم

موسیقی پارس_فاطمه فرج الله زاده: «ماکان اشگواری» موزیسین با سابقه ایرانی، با انتشار یادداشتی، از سیاست ها و اهداف پلید شبکه ماهواره ای «منو تو» انتقاد کرد و از سیاه نمایی ها و ساده لوحی برخی افراد اظهار تاسف داشت.

متن یادداشت ماکان اشگواری در خصوص شبکه ماهواره ای معاند، به این شرح است:

«منوتوی عزیز، من از تو بیزارم. نه از آدم‌هایی که برای تو کار می‌کنند، نه… اشتباه آنها خیلی کوچکتر از این حرفهاست. من از ماموریت تو بیزارم.

ماموریت تو ساده‌انگار کردن ماست. گرفتن قدرت تحلیل از ما، و تبدیل کردن ما به بچه. بچه‌هایی که چیزها برایشان یا قاقاست، یا جیز. صفر و یک. عدم توانایی اولویت بندی.ساده‌انگاری به جای تواناییِ پیچیده دیدن چیزها.

تو عزیز هستی. در خیلی از خانه‌های ما رخنه کردی و چراغت همیشه روشن است. من از ماموریت تو بیزارم، که متنفر کردن ما از زندگیِ ماست. سال اول کمی به پایت پیچیدیم که پولت از کجا می‌آید و تو هم پیچاندی. حالا روز و شب، بستنی فروشی‌های لندن را به ما نشان می‌دهی و چاله چوله‌های تهران و آمار خودکشی در فلان شهر را.
منوتوی عزیز، من از تو بیزارم، وقتی کلماتت را، آن ساده‌لوحیِ ساختگی را، از دهان همشهریانم می‌شنوم، مور مورم می‌شود. آن لحن استهزا آمیز و تحقیرکننده را… ما هنوز توان تجزیه تحلیل داریم، توان دیدن پیچیدگی چیزها را… توان اینکه بفهمیم اولویت اول این است که دست به دست هم بدهیم و در مقابل این جنگ تحمیلی بایستیم. توان اینکه ببینیم در سال‌های پیش وقتی حال و روزمان کمی، فقط کمی بهتر شد، وقتی مشارکتمان در امور کشورمان کمی بیشتر شد، چطور به ما حمله کردید. ما به امور داخلی کشورمان شدیدا و اکیدا معترضیم، ولی اولین اولویتمان ایستادگی در برابر شماست.

منوتو، بی بی سی، وی او ای، اینترنشنال، و باقی سپاه شستشوی مغزی… من از شما، از ماموریت شما، بیزارم.»