اخبار داغ :

“مظفر بشیری” پیشکسوت و استاد ویولن ایران درگذشت

موسیقی پارس: “مظفر بشیری” از نوازندگان پیشکسوت ویولن و تار، در سن ۷۸ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. وی از شاگردان اساتید بزرگی چون؛ «محمود ذالفنون»، «حسین یاحقی» و «ابوالحسن صبا» بود.

 فرزند این هنرمند، علت مرگ استاد را ایست قلبی اعلام کرده است. زمان خاکسپاری آن مرحوم، پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه می باشد و مراسم تشییع از درب منزل او واقع در خیابان “خالد اسلامبولی” صورت می گیرد.

 مراسم یادبود این هنرمند گرانقدر نیز عصر روز جمعه ۱۳ اسفند ماه در مسجد وزرا واقع در میدان آرژانتین خیابان خالد اسلامبولی برگزار خواهد شد.

“مظفر بشیری” در سال ۱۳۱۹ در شهرستان “ساوه” دیده به جهان گشود. او نواختن تار را از عمویش آموخت. اولین استاد حرفه ای او “محمود ذوالفنون” بود و پس از آن نزد استاد “حسین یاحقی” رفت و شیوه ی نوازندگیش تحت تاثیر استاد قرار گرفت؛ به طوری که شیوه نوازندگی وی مطابق الگوی استادش بود. او، مدت‏ها نزد “منوچهر همایون‏پور” حضور داشت و گوشه‏ و ردیف‏ها را فرا گرفت. 

“مظفر بشیری” از سال ۱۳۴۵، همکاری خود را با سازمان رادیو و تلویزیون ایران آغاز و با ارکسترهای مختلف کار کرد و مدت ۶ سال با این مؤسسه همکاری مداوم داشت.