اخبار داغ :

«معمای شاه» به مرحله پایانی رسید

موسیقی پارس: بابک زرین در این باره گفت: در حال حاضر مشغول صدا گذاری ادیت موسیقی سریال معمای شاه هستیم . چون از 15 آبان پخش  این مجموعه آغاز می‌شود.سعی کرده‌ایم موسیقی این سریال متنوع باشد .

وی در ادامه اظهار داشت: در فضای این موسیقی مجبوریم همه  چیز را رعایت کنیم از سازها گرفته تا چیدمان آنها و تنظیم و ملودی و …در  ساخت و ضبط این موسیقی، از نوازنده های بسیار زیادی همکاری گرفته شده است، یعنی چیزی 40-50 نوازنده در اجرای آن حضور دارند.

وی درپاسخ به اینکه چه اصراری به حضور این همه نوازنده است که کار را پر خرج کند، گفت : داستان این مجموعه، داستان اصالت است ، اصالتی که من همیشه در موسیقی دنبال می کنم و سعی می کنم این اصالت را در تمام کارهایم اعمال می کنم . در این خصوص هم به کسی کاری ندارم و فقط کاری که خودم صلاح بدونم را انجام می دهم.

زرین درباره استفاده از سازهای زنده وثاثیری که در موسیقی فیلم دارند، گفت : زنده بودن سازها در موسیقی یک مجموعه و بخصوص چنین مجموعه ای، موجب می شود تصویر آرا بیشتر نشان می دهد، و منجر به تصویرسازی عمق تر و بهتری می شود. وقتی یک ساز زنده به موسیقی آن اضا،فه شود موسیقی حجم خوبی می گیرد واصالت خوبی پشتش هست.  البته به عقیده من این طور است .چون کار خودم است در نظر خود من وسلیقه ام این است . حتی  ممکن یکی است کسی از این موضوع خوشش نیاید و نتواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی با بیان این که درساخت این اثر سعی کرده تاموسیقی حرف خودش را بزند،تاکید کرد: موسیقی یک مجموعه تلویزیونی علاوه بر اینکه خودش باید مستقل باشد، باید درخدمت مجموعه باشد و بتواند کاری کند که همگان بتوانند از طریق آن با محتوا، داستان و مضمون آن ارتباط برقرار کنند. در ساخت موسیقی این مجموعه مانند همیشه و دیگر کارهای من تم و ملودی دیده می شود.

این آهنگساز درپایان گفت: پخش مجموعه تلویزیونی «معمای شاه»از نیمه دوم آبان ماه آغاز می شود. این مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی است و داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس در سال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. در این مجموعه ۱۶۰۰ بازیگر و بیش از ۱۵۰ نفر از عوامل سینمای ایران حضور دارند. مجموعه معمای شاه در خصوص جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی است. این سریال تاریخ معاصر را به تصویر می کشد.

منبع: برنا