اخبار داغ :

نشست خبری ششمین جشنواره «نوشتارها و وب سایت های موسیقی در اینترنت» برگزار شد

موسیقی پارس: نشست خبری ششمین جشنواره «نوشتارها و وب سایت های موسیقی در اینترنت»، در دفتر موسسه «رادنواندیش» با حضوری جمعی از مسئولین برگزار شد.
«سجاد پورقناد» دبیر ششمین جشنواره «نوشتارها و وب سایت های موسیقی در اینترنت» در مورد تغییر نام این جشنواره گفت: «در جشنواره امسال با مشورت هیات داوران و مسئولان برگزاری جشنواره، به علت کاهش قابل توجه تعداد وبلاگ های مربوط به موسیقیدانان، رقابت در این شاخه به کلی حذف شد و به همین دلیل نام جشنواره از «جشنواره سایتها و وبلاگهای موسیقی» به « جشنواره نوشتارها و وب سایت های موسیقی در اینترنت» تغییر کرد.»
وی در رابطه با علت برگزاری دو جشنواره در سال ۹۵ نیز گفت: «جشنواره ای که اوایل امسال برگزار شد، باید در سال گذشته برگزار می شد که به دلیل ممنوعیت اجرای موسیقی در ایام فاطمیه، به اول امسال رسید و جشنواره ششم که امسال در حال برگزاری است در واقع در زمان طبیعی خود اجرا می شود. هرچند ما سعی می کنیم در صورت برگزاری زود هنگام جشنواره موسیقی فجر، ما این جشنواره را در بهمن ماه برگزار کنیم.»
«پورقناد» همچنین در پاسخ به این سوال که کدام سازمان ها از این جشنواره حمایت می کنند گفت: «فعلا قرار بر این است که این جشنواره هر سال با همکاری موسسه فرهنگی و هنری رادنواندیش و فرهنگسرای ارسباران برگزار شود.»
«ناصر ایزدی» مدیر موسیقی موسسه فرهنگی هنری رادنواندیش نیز در این نشست حضور داشت که ضمن اعلام حمایت از این جشنواره افزود که این دومین دوره ای که ما بعنوان حامی در این جشنواره شرکت می کنیم و حضور ما صرفا در جهت حمایت از اصالتهای فرهنگی کشورمان است و به هیچ عنوان در هیچ یک از تصمیم گیری های مدیر و دبیر این جشنواره دخالت نمی کنیم.
«آروین صداقت کیش» نماینده هیات داوران ششمین جشنواره «نوشتارها و وب سایت های موسیقی در اینترنت» در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات در شاخه های جشنواره گفت: «در جشنواره ی جاری تعداد شاخه ها از چهار به هفت افزایش پیدا کرده است. گفتگو و گزارش که در دو دوره ی گذشته حذف شده بود دوباره به جشنواره بازگشت و بخش ترجمه هم برای نخستین بار به آن اضافه شد. در ضمن نام یکی از بخش ها که قبلا «مقاله ی ژورنالیستی» بود بنا به نظر صائب داوران برای دقت بیشتر به «مقاله ی عمومی» تغییر کرده است.»
«صداقت کیش» در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل اضافه شدن چند شاخه در این جشنواره گفت: «با توجه به کم شدن یا تعطیلی کامل فعالیت صفحه های موسیقی در روزنامه ها بخشی از فعالیت های آنها قاعدتا باید به فضای مجازی منتقل شده باشد. ما با برگرداندن بخشی های حذف شده قصد داشتیم توجه نویسندگان، به خصوص روزنامه نگاران را به این ظرفیت ها جلب کنیم. درباره بخش ترجمه هم از نخستین سال برگزاری همیشه بحث هایی در جریان بود که باید به آن توجه شود اما به دلایلی مختلف پذیرش آن به تعویق افتاده بود.
وی در پاسخ به این سوال که معیارهای اصلی سنجش بر چه پایه ای استوار است، گفت:
«در معیارها و ضوابط داوری تغییر اساسی نداشته ایم. آیین نامه جز در مورد جزیی تغییری نکرده است.
نماینده داوری این جشنواره در پاسخ به این سوال که کانال های شخصی و تلگرامی برای حضور باید دارای چه شرایطی باشند، گفت:
«هدف ما ایجاد فضایی بود که براحتی در دسترس مردم باشد و با یک جستجو بتوان به آن دست یافت. در حال حاضر کانال ها چنین شرایطی ندارند.»
در پایان «صداقت کیش» در پاسخ به انتقاد خبرنگاری مبنی بر اینکه جشنواره موجب به وجود آمدن فضای رسمی و تغییر بیان راحت شده است، گفت:
«در رابطه با زمان هایی ک خودم جزء داوران بودم می توانم بگویم که تمرکز بر محتوا با توجه به ویژگی های فضای مجازی مد نظر ما بوده است. ما نه در راحتی و محدودیت کمتر که در صحت علمی و تکنیکی محتوا به فضای مکتوب نزدیک می شویم و این موضع را گرایش درستی می دانیم.»