اخبار داغ :

نمایشگاه «بیست و یک» پیوند فرشتگان سندروم دان با موسیقی است

موسیقی پارس: «معین هاشمی نسب» قصد دارد تا با برپایی نمایشگاه عکس و موسیقی «بیست و یک»، مردم را با عزیزان و فرشتگان سندروم دان و روح لطیف آنان بیشتر آشنا کند.
وی متولد 1360 در کرمانشاه است و تا بحال فعالیت هایی نظیر:
تدریس عکاسی و فعالیت در آتلیه شخصی،عضو انجمن عکاسان ایران،
سرپرستی گروه موسیقی ستران،
کارگردان، تصویربردار و تدوینگر، تحلیلگر و منتقد هنر های تجسمی در روزنامه های ایران، اطلاعات و… را در کارنامه دارد.
از جمله افتخارات وی نیز می توان به چندین اثر برگزیده در معتبرترین سایت داوری عکاسی دنیا «www.1x.com»، انتخاب شدن یک اثر با نام «Gift The Flower» در چند عکس برگزیده جهان در مجله و
وبسایت «Umagazine» در سبک «Conceptual art»، همکاری با نویسنده سرشناس بریتانیایی «Norman MacRitchie Reeley» در خصوص طراحی کتاب و عکس، همکاری با برترین موسیقیدانان کشور در خصوص عکاسی، طراحی آلبوم موسیقی و ساخت کلیپ و تیزر
ازجمله: «همایون شجریان»، «علیرضا قربانی»، «محمد معتمدی»، «سهراب پورناظری» و…اشاره کرد.
در خصوص برگزاری نمایشگاه «بیست و یک» مصاحبه ای با «هاشمی نصب» انجام داده ایم که در ادامه میخوانید:

_در رابطه با نمایشگاه «بیست و یک» توضیحاتی را ارائه فرمایید.
نمایشگاه عکس و موسیقی «بیست و یک» پیوند فرشتگان سندروم دان با موسیقی است.
در نگاه اول شاید این عزیزان دارای درک و توانایی پایین تری نسبت به ما می باشند اما با کمی تجربه و بودن کنار این فرشتگان متوجه خواهیم شد که در خیلی از موارد آنها درک خالصانه ای دارند که شاید ما باید از ایشان بیاموزیم! فرشتگان سندروم دان بدون هیچ وابستگی و تعلق خاطری به این روزگار و با شفافیت دل و روحشان به عنصر لطیفی همچون موسیقی گوش میدهند و در نهایت درک آن را در خود تزریق میکنند.
این نمایشگاه واکنش این عزیزان است به موسیقی، به این معنا که عکسهای این عزیزان موقعی به ثبت رسیده که آنها در حال گوش کردن به موسیقی بوده اند، گوش کردن همراه با غرق شدن کامل روح و روان آنها در موسیقی.
در نتیجه در این نمایشگاه، هر تابلو به همراه یک هدفون مجزا بوده که از طریق آن همان قطعه‌ی موسیقی مربوط به عکس پخش می‌گردد؛ چرا که این عزیزان در فضای آتلیه موسیقی را شنیده و واکنش نشان دادند، یعنی عکس ها خلاصه ای از واکنش بچه ها نسبت به موسیقی است.همچنین از واکنش این بچه ها که میتواند رقص، غم، سکون و یا حرکت باشد را در یک ویدئوی ۵ دقیقه ای تهیه کرده ام که در نمایشگاه پخش خواهد شد.
_علت انتخاب نام «بیست و یک» برای این نمایشگاه چیست؟
هر جنین انسان به صورت طبیعی دارای ۲۳ جفت کروموزوم می‌باشد که بنا به تقدیر برخی از نوزادانی که پا به عرصه‌ی وجود می‌گذارند دارای یک نسخه‌ی اضافی از کروموزوم شماره ۲۱ می‌باشند که همین موجب اختلالات جسمی، ذهنی و روانی در آنها می‌گردد.
تعداد تابلو عکسها و تعداد هدفونها بیست و یک عدد خواهد بود با کانسپت جفت کروموزون شماره بیست ویک در بدن انسان ها.

_چه چیز موجب شد تا جرقه برپایی این نمایشگاه در ذهن تان شکل بگیرد؟
بشدت به عزیزان و فرشتگان سندروم دان علاقه دارم و این حس همیشه و سال ها با من بوده است؛ به طور مثال در خیابان که آنها را می دیدم جذب یکدیگر می شدیم و انرژی ای که بین ما رد و بدل می شد برایم یک حالت دین و یک جور مسئولیت و رسالت بود تا همچین کاری را انجام دهم؛ این نمایشگاه هدفش شناخت بیشتر مردم از این فرشتگان است که بدانند چقدر عزیزند و تا چه میزان در فضای زیباشناسی و زیبا شناختی قوطه ورند.
_این نمایشگاه مجددا در آینده نیز برگزار خواهد شد؟
هنوز مشخص نیست؛ در حال حاضر فقط اجرای این گالری را در نظر دارم ممکن است بعد از آن اتفاقات دیگری نیز رخ دهد.
_ افراد سرشناس وچهره های مطرح در این نمایشگاه حضور خواهند داشت؟

بله موزیسین ها و اهالی سینما نیز حضور دارند و چون فضای انسانی و خیرخواهانه است، استقبال میکنند و اگر خدا یاری کند روز افتتاحیه تبدیل به یک روز باشکوه خواهد شد، چرا که میزبان این افتتاحیه فرشتگان سندروم دان هستند.
_نمایشگاه در کدام گالری برگزار می شود؟
این نمایشگاه در «نگارخانه مینا»، «پاسداران-خ گلستان دوم(فلاح زاده)-شماره 120»، از ۲۴ دی ماه سال نودوپنج به مدت دو هفته برگزار می شود.

photo_2017-01-10_14-41-55